دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان: دیدار سختی برابر هند پشت سر گذاشتیم


دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان: دیدار سختی برابر هند پشت سر گذاشتیم

تهران- ایرنا- دوازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان گفت: تیم هند بازی خوبی ارائه کرد و ما دیدار سختی برابر این تیم پشت سر گذاشتیم.

به گزارش ایرنا تیم ملی فوتبال زنان در دیدار برابر هند در جام ملت های آسیا به تساوی بدون گل رسید و اولین امتیاز تاریخی را کسب کرد.

زهره کودایی پس از انتخابش به عنوان بهترین بازیکن زمین در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: همانطور که سرمربی تیم اعلام کرد بازی سختی بود، بالاخره در یک تورنمنتی مانند جام ملت های آسیا اولین بازی همیشه حساسیت خاص خودش را دارد. ماهم برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا حضور داشتیم.

وی درباره تیم چین گفت: تیم چین حرفه ای است و تجربه بسیار زیادی در سطح آسیا و ۸ دوره عنوان قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. تیم ایران برای اولین بار است که به این بازیها آمده اما این دلیل نمی شود که ما شجاعانه و غیرتمندانه بازی نکنیم. همه تلاش مان را در بازی برابر چین بکار خواهیم گرفت تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و از آن بازی هم امتیاز کسب کنیم.

دروازبان تیم ملی فوتبال زنان عنوان کرد: شرایط یک مقدار سخت است اما توانستیم امروز خوب بازی کنیم تا بجنگیم. غافل از اینکه هند نیز بسیار خوب بود و به این تیم تبریک می گویم. همه سعی‌مان را می کنیم تا بازی به بازی شرایط‌مان بهتر شود و بتوانیم بهترین نتایج در این مسابقات بدست آوریم.

تیم ملی فوتبال زنان سوم بهمن در دومین دیدار ساعت ۱۳:۳۰ به مصاف چین می‌رود.

در نخستین دیدار امروز چین به برتری ۴ بر صفر برابر چین تایپه دست یافت.

در ادامه دیدارهای جام ملت های آسیا فردا (جمعه) دیدار تیم‌های استرالیا- اندونزی، تایلند- فیلیپین، ژاپن- میانمار و کره - ویتنام برگزار می‌شود.

جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن با حضور ۱۲ تیم به میزبانی هند برگزار می‌شود.

ایران که برای نخستین بار سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده، در گروه اول با هند، چین و چین تایپه هم‌گروه است.

برنامه مسابقات تیم ملی زنان ایران در مرحله گروهی به وقت تهران

پنجشنبه ۳۰ دی ساعت ۱۷:۳۰:

ایران صفر- هند صفر

یکشنبه ۳ بهمن ساعت ۱۳:۳۰:

ایران - چین

چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۷:۳۰:

ایران - چین تایپه

مرحله نخست مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود.

گروه اول: هند، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین، اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، میانمار

جام ملت‌های فوتبال آسیا در شرایطی برگزار می‌شود که تعداد تیم‌ها از هشت به ۱۲ تیم افزایش پیدا کرده است. مسابقات در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و دو تیم نخست هر گروه به همراه دو تا از سه تیم برتر سوم به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کنند.

از قاره آسیا به جز استرالیای میزبان، پنج تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و دو تیم هم راهی پلی‌آف بین‌المللی می‌شوند.

همین مساله باعث شده تا چهار تیم راه پیدا کننده به مرحله نیمه‌نهایی مجوز حضور در مسابقات را به دست بیاورند و از بین تیم‌های شکست خورده در یک چهارم نهایی نیز حداقل یک تیم راهی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه