عدم دسترسی زمینی به 120 روستای سیل‌زده جنوب کرمان 


عدم دسترسی زمینی به 120 روستای سیل‌زده جنوب کرمان 

استاندار کرمان با اشاره به وسعت سیل گفت: برخی مناطق جنوب صعب‌العبور و باتلاقی هستند لذا هنوز به 120 روستا دسترسی زمینی وجود ندارد. 

علی زینی‌وند شامگاه ۳۰ دی‌ماه در جمع خبرنگاران در جیرفت افزود: امروز ۶ بالگرد از ارتش، سپاه و جمعیت هلال احمر در منطقه در حال خدمات رسانی به این روستاها بودند همچنین گروه های آفرود، موتور سوار و ماشین های کمک‌دار نیز درحال امدادرسانی به این مناطق هستند.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که امیدواریم بزودی راه دسترسی روستاها بازگشایی شود، تصریح کرد: اما باتوجه به حجم باتلاقی که در حوزه جازموریان وجود دارد ممکن تا روزهای آینده دسترسی به این روستاها سخت باشد.
وی به تشریح وضعیت توپوگرافی، جنس خاک و ... جنوب استان پرداخت و گفت: حجم دو بارندگی اخیر در برخی شهرستان های استان به حدود ۵۰۰ میلیمتر رسید و در ارتفاعات جبالبارز در سه شنبه شب حدود ۲۸۰ میلیمتر بارندگی داشتیم.
زینی وند تاکید کرد: به صورت اضطراری درحال ترمیم سیل‌بندها و لایروبی رودخانه ها هستیم زیرا احتمال بارندگی در روزهای آینده نیز وجود دارد.
وی بیان کرد: با نظر مساعد وزیر کشور، وزیر نیرو و معاون اول رئیس جمهور مصوب شد که مطالعه چند وجهی طولانی مدت در اسرع وقت آغاز کنیم و با چند اقدام اساسی که اعتبار قابل توجهی نیاز دارد می توانیم بخشی از سیلاب ها در این منطقه را مهار کنیم البته برخی مناطق استان در این زمینه نسبتا ایمن کردیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...