رییس بنیاد شهید: گرامیداشت شهدا پیمودن راه آنهاست


رییس بنیاد شهید: گرامیداشت شهدا پیمودن راه آنهاست

مشهد- ایرنا- رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گرامیداشت یاد و نام شهدا، پیرو آنها بودن و پیمودن راه آنان است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در یادواره سردار شهید علی اصغر حسینی محراب در مشهد افزود: شهید و شهادت یک سیر و سلوک الی الله است و فقط یک حادثه نیست.

وی ادامه داد: اگر نام شهید را پاس بداریم هم به وجهه قهرمانانه شهید ارج نهاده ایم و هم به چرایی شهادت می پردازیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بسیاری از ما پس از دوران دفاع مقدس در زندگی مادی غرق شدیم اما عده ای منتظر شهادت ماندند و نمونه‌ای از آنان شخصیتی مانند شهیدحججی است.

وی افزود: وقتی خدمت خانواده شهدا می رسیم می گویند ما هیچ طلبی از نظام و انقلاب نداریم و با افتخار فرزندمان را فدای انقلاب کرده ایم، آنها فقط می گویند کاری نکنید مردم از این دین دور شوند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: برخی بطور اغراق آمیز می گویند نظام، خدمات و امتیازات بسیار به خانواده شهدا داده است، اگر این مطلب صحیح باشد باید همه خاندان شهدا شاغل بوده و دارای مسکن می بودند و دنبال رفع مشکلاتشان نبودند، اما آمار ما چیز دیگری نشان می دهد.

ذکر مصیبت اهل بیت (ع)، خاطره گویی همرزم شهید حسینی محراب و پخش ویدئویی سخنرانی های این فرمانده دفاع مقدس از دیگر بخشهای یادواره سردار شهید حسینی محراب بود.

رییس بنیاد شهید: گرامیداشت شهدا پیمودن راه آنهاست

سردار شهید علی اصغر حسینی محراب ۱۵ مرداد سال ۱۳۴۰ در مشهد به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۰ همراه با سیل خروشان مردم حزب الله عازم جبهه‌ های نبرد حق علیه باطل شد.

حسینی محراب مراتب کارآمدی خود در عملیات های رزمی کردستان را به فرمانده تیپ ویژه شهدا یعنی شهید محمود کاوه اثبات کرد و سرانجام به جانشینی معاونت اطلاعات این تیپ برگزیده شد.

پاکسازی و آزادسازی روستای اکواتان، زندان دولتو، جنگل آلواتان، شهر مهاباد، اطراف شهر باختران، منطقه‌ بست در غرب کردستان و سد بوکان موقعیت هایی برای شکوفایی استعدادهای نظامی شهید محراب شد.

سال ۱۳۶۴، حسینی محراب در قالب لشکر ۵۵ ویژه شهدا از غرب به جبهه های جنوب کشور اعزام شد.
این سردار رشید اسلام به عنوان بنیانگذار تیپ عملیاتی انصارالرضا (ع) در عملیات‌های گوناگونی از جمله پسوه، فتح، لیلةالقدر، قادر، والفجر ۴ و ۲، خیبر، بدر و والفجر ۸ و ۹ نیز حضور داشت.

حسینی محراب سرانجام با وجود آثار مجروحیت های شیمیایی همراه با جمعی از نیروهای اطلاعات عازم خط مقدم شد که توسط راکت‌های هواپیمای عراقی بمباران شدند و در ۳۰ دی سال ۱۳۶۵ و پنج ماه پیش از تولد دومین فرزندش به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...