98درصد کودکان سراوان علیه فلج اطفال واکسینه شدند


98درصد کودکان سراوان علیه فلج اطفال واکسینه شدند

زاهدان- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: 98 درصد از کودکان زیر پنج سال این شهرستان تا کنون علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.

دکتر احمد سپاهیان روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از گذشت چهار روز از اجرای عملیات ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال با نقش‌آفرینی نیروهای خدوم و توانمند بهداشتی بیش‌از ۹۸ درصد از کودکان سراوان علیه بیماری فلج اطفال واکسینه شدند.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۲۵۰ تیم بهداشتی متشکل از پزشک، کارشناس، مراقب سلامت، بهورز، دانش‌آموزان دبیرستان بهیاری، داوطلبان و سفیران سلامت مشارکت داشتند.

به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناکترین بیماری‌های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می‌کند و سبب فلج دائمی اندام‌های تحتانی به ویژه پاها می‌شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسوولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن‌سازی اطفال اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس