کاهش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی


کاهش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

به دنبال افزایش ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا امروز پس از رکورد روز‌های گذشته بهای طلای سیاه روندی نزولی به خود گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان-سرمایه گذاران پس از اعلام گزارش مرکز داده‌های انرژی آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفتی این کشور برای سرمایه گذاری امیدوارتر شدند. افزایش ذخایر نفت خام آمریکا باعث تحت تاثیر قرار گرفتن بازار انرژی شد.

به گفته خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۲.۸ درصد کاهش، به ۸۵ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳.۱ درصد کاهش، ۸۲ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در حالی که بازار انرژی این روز‌ها به دلیل شرایط سیاسی و افزایش تنش بر سر موضوع اوکراین و نیز اوج گیری مجدد کرونا در جهان نگران میزان عرضه در میان مدت است، هر دو شاخص نفتی در روز‌های گذشته توانستند رکورد ۷ ساله خود را در افزایش قیمت‌ها بکشنند.

براساس گزارش اداره داده‌های انرژی آمریکا، ذخایر بنزین این کشور در هفته‌های اخیر ۵.۹ میلیون بشکه افزایش داشته که بدین ترتیب توانسته به بالاترین میزان خود از فوریه ۲۰۲۱ برسد. ذخایر نفت خام این کشور نیز بر خلاف انتظار در هفته گذشته بیش از ۵۱۵ هزار بشکه افزایش داشته است.

تحلیلگران بازار‌های نفتی اما پیش بینی کرده اند با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی جهان قیمت نفت در سال جاری میلادی می‌تواند به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه نزدیک شود و حتی در برخی موارد از آن عبور کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس