تیم بسکتبال آویژه صنعت مشهد بدون حاشیه در راه موفقیت


تیم بسکتبال آویژه صنعت مشهد بدون حاشیه در راه موفقیت

مشهد- ایرنا- تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در زمانی که نماینده فوتبال استان حال و روز خوبی در لیگ برتر ندارد بدون حاشیه روند رو به رشد خود را طی می‌کند.

مسابقات مقدماتی لیگ برتر بسکتبال در ۲ گروه هشت تیمی برگزار شد و تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد مسابقات خود را در گروه "ب" با تیمهای شیمیدر قم، مهرام تهران، صنعت مس رفسنجان، رعد پدافند هوایی تهران، اکسون تهران، فولاد مبارکه سپاهان و صنایع هرمزگان از ۲۸ مهرماه تا چهاردهم دی ماه انجام داد.

مهمترین پیروزی تیم آویژه صنعت در دور برگشت، روز ۳۰ آذر ماه مقابل تیم صدر جدولی مهرام تهران رقم خورد. تیم آویژه صنعت دیدار رفت را با نتیجه ۷۱ بر ۵۷ مقابل مهرام واگذار کرده بود.

در دیدار روز ۳۰ آبان که در تالار بسکتبال آزادی تهران برگزار شد نماینده لیگ برتری استان با شروع خوب خود صدرنشین لیگ را غافلگیر کرد و کوارتر اول را با برتری ٢٠ بر ١٦ به پایان رساند، صدرنشین لیگ که نمی‌خواست شکست را قبول کند در کوارتر دوم توانست اختلاف را کم کند اما نیمه اول با نتیجه ٣٨ بر ٣٧ به سود آویژه صنعت رقم خورد.

در کوارتر سوم تیم مهرام بهتر ظاهر شد و حتی هفت امتیاز هم پیش افتاد ولی این پایان کار نبود و در کوارتر چهارم شاگردان ایوانوویچ دست به کار بزرگی زدند و با یک بازی هدفمند، نتیجه ٢٧ بر ١٧ را روی تابلو ثبت کردند تا در نهایت با نتیجه ٧٤ بر ٧١ صدرنشین لیگ برتر را مغلوب سازند.

تیم آویژه صنعت در پایان مسابقات مرحله مقدماتی، بعد از تیمهای مهرام، شیمیدر قم، صنعت مس رفسنجان و فولاد مبارکه سپاهان در رتبه پنجم و بالاتر از تیمهای رعدپدافند هوایی تهران، اکسون و صنایع هرمزگان قرار گرفت.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه "الف" هم از ۲۴ مهر ماه تا ۱۲ دی ماه برگزار شد و در پایان این مرحله شهرداری گرگان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، نظم آوران سیرجان، کاله، پالایش نفت آبادان، خانه بسکتبال خوزستان و نیروی زمینی تهران به ترتیب در رتبه‌های اول تا هشتم قرار گرفتند.

تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد فصل امسال را با نبوشا کنژوویچ به عنوان سرمربی آغاز کرد و بعد از چند هفته در رتبه هفتم جدول هشت تیمی گروه خود قرار گرفت تا اینکه سرمربی این تیم روز ششم آذر ماه استعفا داد و سرمربی سابق آویژه یعنی سرجان ایوانویچ که سابقه ۲ فصل حضور در این تیم را در کارنامه خود داشت به جای کنژویچ به عنوان سرمربی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

سرپرست تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد در خصوص شرایط این تیم به خبرنگار ایرنا گفت: این تیم طی پنج سال حضور در لیگ برتر سعی کرده از زوایای مختلف، پیشرفت بسکتبال استان و جوانان و حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای را پیگیری کند.

مجید جلیلی افزود: سالهای گذشته تیم ما روند خوبی داشت اما امسال، فصل را با کنژوویچ شروع کردیم و وارد بازیها شدیم. ۲ ماه آماده سازی را پشت سرگذاشتیم و اما آنچه مد نظر باشگاه بود حاصل نشد و یکی از بزرگترین مسائل در این زمینه آسیب دیدگی برخی بازیکنان ما بود که باعث شد نتایج قابل قبول کسب نکنیم.

وی ادامه داد: باشگاه جلسات مختلفی را برگزار کرد و ادامه همکاری با کنژوویچ میسر نشد و با وی قطع همکاری کردیم. با توجه به اینکه بین مسابقات و بین فصل شرایط خیلی خاص است تا یک مربی بیاید و هماهنگ شود، با سرمربی سابق خود ایوانوویچ وارد مذاکره شدیم و او هم با شناختی که از باشگاه، مدیران و بازیکنان داشت بار دیگر هدایت تیم را بر عهده گرفت و تا این لحظه موفق عمل کرد. از هنرهای باشگاه و سرمربی است که در کوتاهترین زمان بیشترین هماهنگی را ایجاد کند.

سرپرست تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد گفت: سیاستگذاری ما در جهات مختلف است. تیم ما در دسته یک به عنوان پشتوانه سوپر لیگ است. در لیگ برتر بسکتبال معلولان هم تیمداری می‌کنیم. مدیران باشگاه از سال ۷۴ و ۷۵ تیمداری کردند.

وی افزود: امسال لیگ بهترین سالها را پشت سر می‌گذارد فاصله تیمها زیاد نیست. تمام تلاش خود را برای کسب رتبه خوب انجام می‌دهیم.

جلیلی ادامه داد: بعد از پایان مرحله نخست لیگ برتر بسکتبال تیمهای حاضر در مرحله دوم در چهار گروه چهار تیمی قرار گرفتند در این مرحله تیم آویژه صنعت در گروه D این مسابقات با تیمهای مهرام تهران، صنعت مس کرمان و خانه بسکتبال خوزستان همگروه شد.

وی گفت: تیم آویژه صنعت در نخستین بازی مرحله رفت این گروه ۲۶ دی ماه با نتیجه ۸۶ بر ۸۱ تیم مس کرمان را با یک بازی منسجم شکست داد.

سرپرست تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد افزود: مسابقه دوم تیم ما ۲۸ دی مقابل تیم مهرام برگزار شد که صدرنشین گروه "ب" در مرحله مقدماتی بود. در این دیدار هم تیم ما موفق شد با نتیجه ٨٥ بر ٨٣ این حریف قدرتمند را که از سرمربی تیم ملی بسکتبال و تعداد زیادی ملی پوش بهره می‌برد از پیش رو بردارد.

وی ادامه داد: بازیکنان آویژه صنعت پارسای مشهد در تمام طول این بازی هم از حریف پیش بودند و در لحظاتی اختلاف دو تیم حتی به ٢٠ امتیاز هم رسید اما در کوارتر چهارم به دلیل پنج خطایی شدن چهار نفر از بازیکنان آویژه صنعت، تیم مهرام توانست فاصله امتیازات را کم کند ولی در نهایت تیم ما موفق به کسب پیروزی شد.

جلیلی گفت: این تیم چهارم بهمن هم در آخرین مسابقه دور رفت با خانه بسکتبال خوزستان مسابقه خواهد داد.

بخش خصوصی یار ورزش است

رییس هیات مدیره باشگاه آویژه صنعت هم گفت: مجموعه آویژه صنعت وظیفه اجتماعی خود می‌داند که در امر ورزش شهر حضور داشته و بستری برای رشد و نمو استعدادهای بسکتبال استان فراهم کند.

امیرعباس مستشاری با بیان اینکه بخش خصوصی باید یار ورزش شهری باشد افزود: این مجموعه نیاز چندانی به حمایت مالی دستگاههای شهری ندارد اما توقع داریم مسوولان از نظر لجستیک ما را پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: تیم ما در لیگ برتر از زیرگروه شروع کرد و سپس ۲ سال در دسته یک بود و اکنون سه سال است در لیگ برتر حضور دارد. برای پشتوانه سازی تیم لیگ برتری، تیم دسته یک را راه اندازی کردیم.

رییس هیات مدیره باشگاه آویژه صنعت گفت: با اصول حرفه ای و حفظ اخلاق باشگاه داری می‌کنیم. در حوزه مسوولیتهای اجتماعی هم ورود کردیم و در این راستا برای جوانان بخصوص در نقاط کم برخوردار فعالیت می‌کنیم و با کمترین هزینه بهترین نتیجه را گرفتیم.

سخت نبودن رقابت

سرمربی تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسای مشهد هم گفت: وقتی از اواسط فصل به این تیم آمدم این تیم در رتبه هفتم گروه هشت تیمی خود قرار داشت و در پایان این مرحله به رتبه پنجم صعود کرد، هر چند سه پله صعود کردیم اما این برای من مطلوب نیست.

سرجان ایوانوویچ در خصوص مرحله دوم مسابقات افزود: در گروه D تنها با تیم مهرام در مرحله مقدماتی همگروه بودیم و تیمهای خانه بسکتبال خوزستان و صنعت مس کرمان در گروه دیگر قرار داشتند با این وجود بازیهای آنها را به خوبی آنالیز کردیم. اگر با دقت و کار تیمی پیش برویم، رقابت با هیچ حریفی برای ما سخت نیست.

وی با بیان اینکه بازی به بازی جلو می‌رویم و پس از کسب پیروزی مقابل مس و مهرام به بازی مقابل خوزستان فکر می‌کنیم ادامه داد: به بازیکنان فعلی تیم اعتقاد کامل دارم و در صورتی که در شرایط خاص نیازمند بازیکن جدید باشیم در آن صورت شرایط را با مدیران باشگاه در میان گذاشته و بررسی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان