یادواره سرداران و 313 شهید مهریز برگزار شد


یادواره سرداران و 313 شهید مهریز برگزار شد

یزد- ایرنا- یادواره سرداران، سردار دل‌ها و 313 شهید مهریز پنجشنبه شب با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ،مردم و مسئولان محلی در مسجد باغ « دِهوک »این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم امام‌جمعه شاهدیه یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به اهمیت جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه به دلیل جنگ فرهنگی و اقتصادی دشمنان پرداخت .

حجت‌الاسلام محمود دهقان‌نیری، برگزاری یادواره شهیدان را در محله ها و مناطق مختلف موجب شکست توطئه های فرهنگی و اهداف دشمنان علیه نظام و انقلاب‌اسلامی ذکر کرد و انجام آن را بیش از قبل خواستار شد.

امام‌جمعه شاهدیه یزد یکی از سفارش‌های مهم رهبر معظم انقلاب را داشتن غیرت دینی و احساس تکلیف در خصوص مسایل جامعه و مردم به خصوص در حوزه فرهنگی و معنوی ذکر کرد.

دهقان اظهار کرد: تضعیف حسّاسیّت در بین مردم و جوانان نسبت به دین جزو مواردی است که دشمنان با بهره‌گیری از فضای مجازی به دنبال اجرای آن در کشور هستند و باید مردم و مسئولان هوشیار باشند.

در این مراسم که امام‌جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا شد و کلیپی در خصوص شهیدان منطقه پخش شد.

سالانه حدود ۸۰۰ یادواره به مناسبت های مختلف در محله ها، روستاها و شهرهای استان یزد که چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد، برگزار می شود، گفته می شود میانگین کشوری یادواره ها حدود ۴۰۰ مورد است که این موضوع بیانگر پایبندی یزدی ها به معارف اسلامی است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و مردم منطقه ۳۱۳ شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر