24 روز بدون فوتی کرونا در دیماه برای هرمزگان ثبت شد


24 روز بدون فوتی کرونا در دیماه برای هرمزگان ثبت شد

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته، فوتی جدید کرونا در استان ثبت نشد و مجموع روزهای بدون فوتی کرونا در دیماه برای هرمزگان به 24 روز رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه درگفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون ۲ هزار و ۴۶۱ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در هرمزگان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به بستری شدن ۹۴ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان، افزود: از این شمار ۴۵ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند که ۱۰ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند و حال پنج نفر آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مجموع واکسن تزریق شده در استان برای پیشگیری از کرونا را ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۶۹۹ دز اعلام کرد و گفت: از این میزان یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۴۸۳ دز برای نوبت دوم و ۳۲۷ هزار و ۳۰۹ دز برای نوبت سوم تزریق شده است.

دکتر نوروزیان با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تصریح کرد: متاسفانه برخی از شاخص ها حکایت از افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در هرمزگان دارد که بیشتر موارد نیز از نوع اومیکرون بوده و این زنگ خطری جدی برای سلامت استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: در صورت بی توجهی مردم به تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، باید منتظر اوج گیری سویه جدید در استان و اعمال محدودیت ها و تعطیلی کسب و کارها باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403