مشکل بانوان بسکتبالیست برای شرکت در مسابقات


 مشکل بانوان بسکتبالیست برای شرکت در مسابقات

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان یکی از مشکلات بانوان را برای شرکت در مسابقات آسیا و اقیانوسیه و بازیهای پاراآسیایی چین برخوردار نبودن از ویلچرهای به روز و استاندارد عنوان کرد.

به گزارش "ورزش سه" مهری یوسف زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت تیم بانوان بسکتبال با ویلچر برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، اظهار کرد: سومین مرحله اردوی آمادگی بانوان بسکتبال با ویلچر در حالی از روز یکشنبه سوم بهمن با حضور ۲۰ بازیکن در مشهد مقدس برگزار می شود که این تیم ۲ سال به دلیل کرونا شرایط حضور در تمرینات و مسابقات را نداشت.

وی گفت: برای این که بتوانیم در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه سهمیه ورود به بازیهای پاراآسیایی چین را کسب کنیم، سعی داریم با جوانگرایی در تیم، تحول اساسی در بسکتبال با ویلچر بانوان ایجاد و تیم خوبی را برای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه آماده کنیم.

یوسف پور تصریح کرد: در ۲ اردوی قبلی تمرکز اصلی بر روی شناسایی بازیکنان بود، اما در اردوی سوم هدفمان ارتقای بعد تکنیکی و تاکتیکی تیم و شناسایی بازیکنان اصلی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند است.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به کسب سهمیه در تایلند هستید، گفت: در تایلند ۵ سهمیه برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی چین توزیع می شود که هدف گذاری ما شکست تیم میزبان و قرار گرفتن در جایگاه چهارم است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر افزود: اگر تا زمان اعزام به قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، هدفمند کار کنیم و تیم خوبی را از بین بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل دهیم، کسب جایگاه سوم در پاراآسیایی چین دور از انتظار نیست.

وی در پایان یکی از مشکلات بانوان بسکتبال با ویلچر بانوان را نبود ویلچرهای مدرن و استاندارد عنوان کرد و افزود: از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا تاکنون تغییری در ویلچرهای بازیکنان ایجاد نشده و اکثر آنها قدیمی و از رده خارج شده اند، امیدوارم با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک قبل از شرکت در پاراآسیایی چین، ویلچرهای استاندارد و مدرن برای بانوان بسکتبال با ویلچر تهیه شود تا مشکلی برای رقابت با حریفان آسیایی خود نداشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس