رشد 24 درصدی تلفات گاز گرفتگی در اصفهان


رشد 24 درصدی تلفات گاز گرفتگی در اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از افزایش 24.1 درصدی تلفات گاز گرفتگی در استان طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت 36 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان باختند.

منصور فیروزبخت با اعلام این خبر، اظهار کرد: با شروع نیمه دوم سال و افزایش سرما و برودت هوا، شاهد رشد آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان هستیم.

وی با اشاره به هشدارهای مطرح شده در خصوص پیشگیری از حوادث گازگرفتگی و تأکید بر رعایت اصول ایمنی در به کارگیری وسایل گرمایش، گفت: متاسفانه همچنان شاهد رشد تلفات در پی سهل‌انگاری برخی شهروندان هستیم، به‌طوری که در ۹ ماهه امسال، ۳۶ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان به مرگ ۲۹ نفر بر اثر گاز گرفتگی در مدت مشابه سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: آمار تلفات گاز گرفتگی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل۲۴.۱ درصد بیشتر شده است.

وی اعلام کرد: ۲۹ نفر از متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در ۹ ماهه امسال مرد و ۷ نفر زن بودند.

فیروزبخت با اشاره به اینکه در آذرماه امسال تعداد قربانیان گازگرفتگی در استان ۷ نفر بود، گفت: در آبان‌ماه امسال نیز آمار تلفات مسمومیت با گاز رشد داشت و در این ماه ۱۱ نفر از همشهریان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: در ۸ ماهه امسال، استان اصفهان در رتبه دوم آمار تلفات گازگرفتگی در کشور بعد از استان تهران قرار گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال، بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، فیروزبخت به مردم توصیه کرد، در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتا به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: شهروندان ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز از دودکش این وسایل توجه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس