سقز و مریوان سردترین شهرهای کشور شدند


سقز و مریوان سردترین شهرهای کشور شدند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته شهرهای سقز با دمای منفی 24.4 و مریوان با دمای منفی 23.2 درجه سانتی گراد سردترین شهرهای کشور بودند.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سایر شهرهای استان سردترین دمای هوا به ترتیب در دهگلان با ۲۱-، بابارشانی ۲۰-، زرینه ۱۹-، سنندج، کامیاران و دیواندره ۱۸-، بانه ۱۶-، سروآباد ۱۵- و بیجار و قروه با ۱۱- درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی افزود: شهرهای کامیاران و سنندج با دمای ۲ درجه سانتی گراد حداکثر دمای استان را در شبانه روز گذشته داشتند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: به دنبال سامانه بارشی که روز گذشته در استان فعال بود بیشترین ارتفاع برف تازه در شهرهای مریوان به ۱۰ سانتی متر، زرینه هفت، بانه و کامیاران چهار و بیجار سه و سقز ۲ سانتی متر رسید.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته میزان آب حاصل از بارندگی در شهرهای مریوان و سروآباد پنج میلی متر، بانه چهار، زرینه و کامیاران سه و سنندج، قروه و سقز یک میلی متر بود.

پناهی گفت: وضعیت هوای استان از امروز تا روز چهارشنبه هفته آینده پایدار است اما دمای هوا در روز شنبه باز هم با افت مواجه می شود و به صورت میانگین ۶ تا هفت درجه سانتی گراد کمتر خواهد شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی