نمایش «سپهبد»؛ اگر سردار نبود ایران چه می‌شد؟


نمایش «سپهبد»؛ اگر سردار نبود ایران چه می‌شد؟

کارگردان نمایش «سپهبد» گفت: در این نمایش، انجام عملیات‌های داعش در سوریه، افغانستان و عراق نشان داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - سعید بادینی، کارگردان و نویسنده نمایش «سپهبد» درباره موضوع این نمایش گفت: داستان درباره سه نفر از اعضای داعش شامل دو خانم و یک آقا است که در بین مردم برای عملیات انتحاری داوطلب جمع می‌کنند، اما مردم نمی‌دانند برای چه کاری داوطلب شده اند.

جشنواره تئاتر سردار آسمانی پس از چهلم شهید سلیمانی کار خود را در کرمان، زادگاه و مزار حاج قاسم کار خود را آغاز کرد. سعید بادینی هنرمند تئاتر سیستان و بلوچستان است که پارسال در این جشنواره شرکت کرد و اثرش در سی و نهمین دوره تئاتر فجر تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده را در بخش مسابقه تئاتر خیابانی سرباز انقلاب دریافت کرد.

به گفته وی، اتفاقات داعش در افغانستان، عراق و سوریه را به‌صورت بازی در بازی بازسازی شده است. این شامل چند صحنه است؛ صحنه اسارت سرباز سوری به دست داعش، تیراندازی در مراسم عروسی و داستان شهادت علی امرایی است که ماشین وی را به‌جای سردار مورد اصابت قرار می‌دهند.

نمایش " سپهبد" از یک منظر متفاوت به ماجرای حاج‌قاسم و عملیات‌هایش در کشور‌های همسایه در مبارزه با داعش پرداخته است و نشان دهنده این است که سردار فقط برای ایران نجنگیده و این اتفاق‌ها می‌توانست در ایران بیفتد.

بادینی همه این اتفاقات را مستند دانست و اینکه این وقایع می‌توانست در ایران اتفاق بیفتد، داعش در مسجد مردم را بکشد و یا در عروسی.

فقط یک دلیل برای عدم وقوع این اتفاقات بود و آن این بود که در ایران سردار حضور داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی