تعالی انسان و آبادانی کشور هدف حکمرانی شایسته در تراز قرآن است


تعالی انسان و آبادانی کشور هدف حکمرانی شایسته در تراز قرآن است

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران، گفت: فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی انسان و پاسخ به نیازهای او و در عین حال، عمرانی و آبادانی کشور از اهداف تشکیل حکومت شایسته در تراز قرآن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران، نامه امام علی(ع) به مالک اشتر را سندی محکم برای حکمرانی شایسته در تراز قرآن کریم ارزیابی و خاطرنشان کرد: در منطق اسلام، فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی و پاسخ به نیازهای بشر و توسعه انسانی به معنای واقعی از اهداف تشکیل حکومت اسلامی عنوان شده است.

وی تاکید کرد: قله تعالی، کمال، رفاه، آسایش و امنیت برای انسان همچنین قله آبادانی، عمران و دستیابی به زیرساخت‌های توسعه و پیشرفت برای کشور، همان تمدن اسلامی است که مقام معظم رهبری آن را نوید داده‌اند.

خطیب جمعه تهران گفت: برای دستیابی به حکمرانی شایسته، حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر به دو ابزار برای تحقق انسان متعالی و آبادانی کشور اشاره کرده است. نظام تامین مالی نظام سیاسی از درآمد پایدار و مبتنی بر تولید یکی از این ابزارهاست. قدرت دفاعی بازدارنده و امنیت آفرین، ابزار دیگر است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه یکی از پیچیده‌ترین مفاهم علم سیاست، دولت و ارکان آن است، گفت: چگونگی شکل گیری دولت، ویژگی‌ها و شاخصه‌های دولت و سیاستمداران و حکمرانان، رابطه حکمرانان با مردم و رابطه مردم با حکمرانان، چگونگی شکل گیری نهادهای اجتماعی، سیاسی، قضایی، اقتصادی، اداری و تمام ابعاد و زوایای نظریه دولت در اندیشه سیاسی اسلام در نامه امام علی(ع) به مالک اشتر آمده است.

وی با بیان اینکه رابطه معناداری بین اخلاق و حکمرانی وجود دارد، افزود: اگر مسئولان و سیاست ورزان به این نامه توجه کنند با یک تحول عظیم در همه عرصه‌ها روبه رو خواهیم بود.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل