اعمال آرای هیئت عمومی دیوان و بخشنامه وزارت کشور در تعرفه 1401


اعمال آرای هیئت عمومی دیوان و بخشنامه وزارت کشور در تعرفه 1401

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در تعرفه سال 1401 آرای هیئت عمومی دیوان عدالت و بخشنامه های وزارت کشور مورد توجه قرار گرفته تا ابهامات رفع و ممنوعیت ها لحاظ شود.

میرمحمد سیدهاشمی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با تلاش اعضای شورای شهر و در بیش از 12 جلسه تخصصی و کارشناسی ابعاد مختلف تعرفه 1401 را مورد بحث و بررسی قرار دادیم تا در نهایت اعضای شورای شهر با اکثریت آرا تعرفه را تصویب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار رفع ابهامات و ممنوعیت ها و در نظر گرفتن آرای هیئت عمومی دیوان عدالت و بخشنامه های وزارت کشور تعرفه به نفع مردم تدوین شده تا زمینه جلب رضایتمندی مردم فراهم آید.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در تعرفه 1401 نسبت به سالجاری 20 درصد افزایش اعمال شده در حالی که تورم موجود براساس آمارها بالاتر از این رقم است.

سیدهاشمی افزود: در تعرفه 1401 جایزه خوش حسابی 15 درصد برای شهروندان، صدور رایگان پروانه برای احداث مدرسه به همت خیرین، حمایت از مراکز فرهنگی و هنری، احداث پارکینک با هدف روان سازی ترافیک به ویژه ساخت پارکینگ توسط بخش خصوصی با اعمال تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: سازندگان هتل چهارستاره از پروانه رایگان بهره مند خواهند شد و در تعرفه سال آینده برای تجمیع پلاک ها در ساماندهی بافت فرسوده شهری سرایط ویژه در نظر گرفته شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: برای خانواده های شهدا و ایثارگران رقم پیشنهادی در بهره مندی از صدور پروانه 40 میلیون تومان و برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا 20 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته شده است.

سیدهاشمی ادامه داد: برای موسسات خیریه نظیر بیماران کلیوی و حمایت از بیماران سرطانی 75 درصد بخشودگی و تخفیف عوارض و همچنین تجدید مجوز پروانه ساختمانی برای مناطق محروم و کم برخوردار50 درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

وی گفت: با هدف کمک به نوسازی بافت فرسوده در کنار پرداخت تسهیلات 20 درصد تحفیف در صدور پروانه در نظر گرفته شده و انبوه سازان نیز در کمک به ساخت و ساز از تخفیف 30 درصدی در صورت پرداخت نقد و 25 درصدی در صورت پرداخت اقساطی بهره مند خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: برای کمک به نهضت ملی مسکن اعمال 50 درصد تخفیف و در صورت احراز مالکیت اراضی قولنامه ای امکان صدور پروانه برای این اراضی در تعرفه 1401 در نظر گرفته شده و شهرداری مکلف شده در مدت یک سال به موضوع پرداختی علی الحساب ها سروسامان دهد.

سیدهاشمی خاطرنشان کرد: در تعرفه سال آینده موضوع جمع آوری و انتقال نخاله های ساختمانی به محل مشخص مدنظر قرار گرفته و قرار است ماشین آلات حمل این نخاله ه به GPS مجهز شوند تا امکان خطا برای حمل نخاله ها توسط این خودروها به وجود نیاید.

وی افزود: سعی شده تا پرداختی از جیب مردم در تعرفه سال آینده به حداقل رسیده و شهرداری بخش عظیمی از منابع خود را از سایر حوزه ها تامین کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل بیان کرد: در روزهای اخیر شرایط متفاوتی را در برفروبی در سطح شهر شاهد هستیم و با سرکشی مستمر سعی بر این است تا نقاط ضعف برطرف و این فرآیند تقویت شود.

سیدهاشمی گفت: در کنار جلب اعتماد بخش خصوصی شهرداری باید از ماشین آلات سنگین سایر ادارات در سرعت دادن به برفروبی استفاده کند و اعضای شورا نیز در برابر مطالبات مردم پاسخگو هستند و تلاششان بر بهبود فرآیندهاست.

وی ضرورت برنامه ریزی و اقدام به موقع را با اطلاع قبلی به شهروندان در عملیات برفروبی یادآور شد و بیان کرد: اعضای شورای شهر نه تنها دخالتی در حوزه اجرا ندارند بلکه با سرکشی مستمر سعی دارند تا کار نظارتی و رفع نواقص را انجام دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج