دو هزار نفر در گرامیداشت 423 شهید مدافع حرم قم دویدند


دو هزار نفر در گرامیداشت 423 شهید مدافع حرم قم دویدند

قم ـ ایرنا ـ همایش دوی همگانی با عنوان «رهروان شهدا» یادواره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یادبود 423 شهید مدافع حرم استان قم، روز جمعه با شرکت حدود 2 هزار دونده مرد در سنین مختلف در شهر قم برگزار شد.

شرکت‌کنندگان مسیر حدود ۲.۵ کیلومتری را، از میدان ارتش (ایران مرینوس) تا ورزشگاه شهید جعفر حیدریان در ابتدای بلوار شهید صدوقی دویدند و به پوریا حسنی، حسن جوادی، حسن نیک‌نظر، مصطفی قاسم‌زاده و محسن محمدی؛ نفرات اول تا پنجم و نیز به ۲۰ تن به قید قرعه جوایزی نقدی اهدا شد.

سرهنگ حسین تناور فرمانده عملیاتی لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) سپاه استان قم در آیین اختتامیه همایش مذکور که در سالن دو هزار نفری ورزشگاه شهید جعفر حیدریان برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ورزش گفت: هدف از ورزش، توانمند شدن انسان است تا بتواند به اهداف بلند معنویت نیز دست یابد.

۱۲ بهمن ششمین یادواره شهدای مدافع حرم قم برگزار می‌شود

دبیر ستاد یادواره شهدای مدافع حرم استان قم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۲ بهمن‌ماه جاری، ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مصلای قدس شهر قم برگزار می‌شود.

یوسف باقری با بیان اینکه استان قم ۴۲۳ شهید مدافع حرم دارد، اظهار داشت: بزرگ‌ترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور در استان قم در بهشت معصومه قرار دارد.

وی با بیان اینکه قبل از برگزاری ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم پیش‌برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود، افزود: امروز نیز همایش دوی همگانی با عنوان «رهروان شهدا» به همین منظور برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه ها آماده سازی فضای شهر، برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن همایش مذکور است.

وی در بخش دیگر سخنان خود اعلام کرد: جمعه آینده (۸ بهمن) همایش «دوچرخه‌سواری» در سه مسیر با حضور عموم دوچرخه‌سواران برگزار می‌شود که یک مسیر از امامزاده ابراهیم(ع) تا گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر(ع) و مسیر دیگر از شهرک شهید زین‌الدین تا گلزار شهدای علی‌ابن‌جعفر(ع) است.

وی افزود: مسیر سوم نیز به صورت تخصصی با حضور دوچرخه سواران از هیات دوچرخه سواری و گردان تکاور لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) قم به صورت نمادین از گلزار شهدا واقع در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان) به سمت بهشت معصومه قطعه شهدای مدافع حرم استان قم برگزار می‌شود.

محمدرضا اسحاقی دبیر هیات دو و میدانی استان قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بر تداوم برگزاری چنین مسابقه هایی در آینده تاکید کرد.

همایش دوی همگانی با عنوان «رهروان شهدا» یادبود ۴۲۳ شهید مدافع حرم استان قم، توسط لشکر عملیاتی ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) سپاه استان قم با همکاری شهرداری، اداره کل ورزش و جوانان و هیات دو ومیدانی استان قم برگزار شد.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید