تغییرات اقلیمی آینده المپیک را تهدید می کند


بازی ‌های المپیک زمستانی معمولاً هر چهار سال یک بار از یک شهر سرد به مقصد...

تغییرات اقلیمی آینده المپیک را تهدید می کند

بازی ‌های المپیک زمستانی معمولاً هر چهار سال یک بار از یک شهر سرد به مقصد دیگر منتقل می ‌شوند. مطالعات جدید نشان می دهد که به دلیل تغییرات آب و هوایی، بازی ها به زودی در تعداد محدودی از شهرها انجام می شوند.

به گزارش سیناپرس، دانشمندان دانشگاه واترلو می گویند که در آینده ای نزدیک یافتن مکان های مناسب در سراسر جهان برای بازی های المپیک زمستانی به طور فزاینده ای دشوار خواهد بود زیرا گرمایش جهانی به آرامی ماهیت زمستان را در نیمکره شمالی تغییر می دهد.

این تیم بین المللی با حضور محققانی از کانادا، اتریش و ایالات متحده تخمین می‌ زند که اگر انتشار گازهای گلخانه‌ ای جهانی در سطح فعلی خود ادامه یابد، تا پایان قرن فعلی تنها یکی از ۲۱ شهر میزبان المپیک زمستانی مکان مناسبی برای رویدادهای المپیک زمستانی آینده خواهد بود. همچنین پژوهشگران توضیح می دهند، در بیان خوش بینانه تر، اگر کشورها به اهداف خود در توافقنامه آب و هوای پاریس برسند، ۸ شهر از نظر آب و هوایی قادر به میزبانی المپیک خواهند بود.

دانیل اسکات (Daniel Scott) استاد جغرافیا و مدیریت محیط زیست دانشگاه واترلو می گوید: دنیای ورزش های زمستانی با شتاب گرفتن تغییرات آب و هوایی در حال تغییر است و ورزشکاران و مربیان بین المللی، شاهد تأثیرات آن در مکان های مسابقه و تمرین، از جمله المپیک هستند.

تیم تحقیقاتی داده های تاریخی آب و هوا از ۱۹۲۰ میلادی مصادف با ۱۲۹۸ شمسی تا امروز را برای این پژوهش بررسی کرده و همچنین پیش بینی های مختلف آب و هوایی برای آینده (۲۰۵۰-۲۰۹۰) را مورد مطالعه قرار داد. به گزارش سیناپرس، این تیم تحقیقاتی همچنین ورزشکاران و مربیان بین المللی را مورد بررسی قرار داد و نتایج نشان داد که ۸۹ درصد ورزشکاران احساس می کنند که تغییرات آب و هوایی بر شرایط رقابت تأثیر می گذارد و حتی ۹۴ درصد معتقدند که تغییرات آب و هوایی به طور قطع بر توسعه آینده ورزش مربوطه آنها تأثیر می گذارد.

به گفته محققان، میانگین دمای روز در ماه فوریه (اسفند) در میان اکثر شهرهای میزبان المپیک زمستانی قبلی به طور پیوسته در طول قرن گذشته افزایش یافته است. بین دهه ‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۵۰ ، ورزشکاران المپیک در دمای کمتر از صفر درجه سانتیگراد رقابت می‌ کردند، در حالی که از المپیک ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ با سه درجه افزایش، به طور قابل توجهی گرم ‌تر شده است. میانگین دمای بازی‌ هایی که در قرن بیست و یکم برگزار می ‌شود از جمله بازی‌ های پکن ۲۰۲۲، ۶.۳ درجه سانتیگراد است.

به گزارش سیناپرس، رابرت اشتایگر (Robert Steiger) از دانشگاه اینسبروک اتریش ادامه می دهد: تغییرات آب و هوا جغرافیای بازی های المپیک زمستانی را تغییر می دهد و متأسفانه برخی از شهرهای میزبان را که به ورزش های زمستانی معروف هستند، از بین خواهد برد. پیش‌ بینی می ‌شود که اکثر شهرهای میزبان در اروپا در اوایل دهه ۲۰۵۰ میلادی مصادف با سال ۱۴۲۸ شمسی قابلیت برگزاری این مسابقات را نداشته باشند.
پروفسور اسکات در انتها می گوید: هیچ ورزشی از تاثیرات تغییر آب و هوایی در امان نیست. دستیابی به اهداف توافق پاریس برای نجات ورزش های برفی و اطمینان از وجود مکان هایی در سراسر جهان برای میزبانی بازی های المپیک زمستانی بسیار مهم است.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Current Issues in Tourism منتشر شده و در دسترس علاقه مندان است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* تغییرات اقلیمی آینده المپیک را تهدید می کند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر