برگزاری حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران در اصفهان


برگزاری حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران در اصفهان

هتل عباسی اصفهان، عصر امروز میزبان برگزاری رویداد حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران است.

رسول بیدرام، مدیر عامل مؤسسۀ فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر در این باره گفت: خانۀ حراج رخ‌ست، وابسته به مؤسسۀ فرهنگی هنری روشن‌خانه مشق هنر، برای نخستین بار است که حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران را در اصفهان برگزار می‌کند و مدعوین این حراجی، هنرمندان، مجموعه‌دارها،گالری‌دارها و همۀ کسانی هستند که به هنر علاقه دارند.

او ادامه داد: در این حراجی، ۵۹ اثر از رشته‌های خوش‌نویسی، نقاشی و نگارگری و احجام فلزی و سفالی و زربافت، به ارزش تقریبی ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ تومان وجود دارد و گران قیمت‌ترین اثر با عنوان «شاهزاده خانم» متعلق به محمد زمان به ارزش پنج و نیم میلیارد تومان است.

بیدرام، با اشاره به میزبانی اصفهان از این نمایشگاه اظهار کرد: اصفهان، مهد هنر ایران، ظرفیت بالایی در خلق و آفرینش آثار بی‌بدیل دارد و بستر مناسبی برای رونق بازار هنر در سطح ملی و بین المللی است.

مدیر عامل مؤسسۀ فرهنگی هنری روشن خانه مشق هنر افزود: مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد، تبدیل کردن دارایی هنرمندان به سرمایه و خلق ارزش است. بنا داریم با ایجاد بستری مناسب در حیطۀ ارزیابی و ارزش‌گذاری آثار فاخر و ارائه گواهی‌های معتبر به آن، سرمایه‌سازی اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

او با تشکر از گروه هنری زهرا شیخ که در این رویداد با خانه حراج رخ‌ست همکاری داشته، یادآور شد: مزایدۀ آثار هنر کلاسیک ایران، عصر امروز (جمعه، یکم بهمن‌ماه)، رأس ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان