گوگل به دنبال ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris


گوگل به دنبال ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris

اعضای تیم پیکسل گوگل روی هدست جدید واقعیت افزوده این شرکت کار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نظر می‌رسد گوگل بار دیگر به دنبال توسعه یک هدست واقعیت افزوده (AR) است که با کد Project Iris شناخته می‌شود. گفته می‌شود نمونه‌های اولیه هدست AR گوگل از دوربین‌های رو به بیرون برای ارائه تصاویر استفاده می‌کنند که با گرافیک‌های کامپیوتری ترکیب می‌شوند.

براساس گزارش سایت فون آرنا، دو منبعی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند که نمونه‌های اولیه این دستگاه، در تاسیساتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ساخته می‌شوند و شبیه یک عینک اسکی هستند. جالب‌تر اینکه ظاهراً این دستگاه نیازی به اتصال سیمی به منبع برق خارجی ندارد و از تراشه سفارشی گوگل (Tensor) که گوشی‌های هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را هدایت می‌کند، بهره می‌برد.

همچنین شبیه به جدیدترین گوشی‌های پیکسل، این هدست روی اندروید اجرا می‌شود. اگرچه فهرست‌های شغلی اخیر نشان می‌دهد که گوگل روی یک سیستم‌ عامل منحصر به فرد کار می‌کند. در ماه دسامبر، مارک لوکوفسکی رئیس سابق بخش سیستم عامل واقعیت ترکیبی در متا، عنوان جدید خود را به عنوان مدیر مهندسی سیستم عامل در گوگل (از طریق پست لینکدین) فاش کرد. لوکوفسکی گفت که نقش من رهبری تیم سیستم عامل برای واقعیت افزوده در گوگل است.

گوگل به دنبال ساخت هدست واقعیت افزوده با کد Project Iris

لیست مشاغل مورد درخواست گوگل به توسعه یک سیستم عامل جدید و عینک هوشمند اشاره دارد. مطابق گزارش‌های منتشر شده، گوگل می‌تواند هدست AR خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند و در حالی که گفته می‌شود برخی از اعضای تیم پیکسل در توسعه این هدست نقش دارند، هنوز مشخص نیست که آیا دستگاه نام پیکسل را با خود به همراه خواهد داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید

تاخیر دوباره در عرضه هدست واقعیت ترکیبی AR/VR اپل

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته اول اردیبهشت 1403/ قشرین و فگستر دو روی...