امام جمعه مهاباد: 28 دی نماد مقاومت مردم کُرد مقابل دشمنان جمهوری اسلامی است


امام جمعه مهاباد: 28 دی نماد مقاومت مردم کُرد مقابل دشمنان جمهوری اسلامی است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: روز 28 دی‌ماه، مردم کُرد با تقدیم 220 شهید در کمتر از 6 دقیقه حماسه دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی و مقابله با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی خلق کردند.

عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: شهادت بیش از هشت هزار نفر از مردم کُرد زبان اهل سنت در تاریخ نشان از پایبندی و مقاومت آنان در مقابل دشمنان این مرز و بوم است.

وی ادامه داد: سالروز بمباران مردم سنندج در دوران دفاع مقدس باید در تاریخ ثبت شود و نامگذاری روزی به نام روز شهادت مردم کردزبان اهل سنت در تقویم کشور خالی است.

امام جمعه مهاباد با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن اظهار داشت: تکریم این بانوی بزرگوار توسط پیامبر اعظم (ص) نشان از مهر و محبت بین اهل بیت و از سوی دیگر خط بطلان بر افکار تحقیر آمیز جاهلی نسبت به زنان بوده است.

ماموستا امامی همچنین روز مادر را به همه مادران که الگوی فداکاری و مقاومت هستند، تبریک گفت.

وی با اشاره به سانحه تصادف زنجیره‌ای خودروها و بازنشدن ایربگ ها در جنوب کشور گفت: حمایت از تولید داخلی نباید موجب فدای جان و سلامت هموطنان باشد و مسوولان مرتبط با این نقص فنی باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایرنا، ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ هجری شمسی ۲۲۰ نفر از مردم شهید پرور سنندج براثر بمباران رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی