کندوان و کیاسر مسدود است/ وزش باد 86 کیلومتری در ایزدشهر


کندوان و کیاسر مسدود است/ وزش باد 86 کیلومتری در ایزدشهر

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام مسدود بودن محورهای کندوان و کیاسر و برخی مسیرهای کوهستانی روستاهای استان از وزش باد با سرعت 86 کیلومتر بر ساعت در ایزدشهر خبر داد.

علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه محورهای غرب استان از جمله کندوان و کیاسر به دلیل سقوط احتمالی بهمن و ریزش کوه هم‌چنان مسدود است، اظهار کرد: در محور کیاسر ادوات و خودروهای «برف خور» مشغول بازگشایی محور هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی که هفته گذشته با اداره کل راهداری و پلیس راهور استان‌ های البرز و تهران و با حضور استاندار مازندران و معاون عمرانی به همراه جانشین پلیس راه کشور در راستای وضعیت محورها برگزار شد، در مورد بازگشایی و مسدود شدن راه ها با هماهنگی استان ها تصمیم گیری لازم صورت گرفت و مقرر گردید که خودروها وارد محور نشده تا دچار مشکل نشوند.

احمدی با بیان اینکه نمک پاشی محورها همچنان انجام می‌شود و بلدوزر و ادوات نیز اضافه شده تا مسیرهای مسدود هر چه زودتر بازگشایی شوند گفت: هم اکنون محورهای هراز و سوادکوه باز است و تردد در آن ها با تجهیزات زمستانی جریان دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران افزود: در سوادکوه از ساعت ۳ صبح جمعه بارش برف آغاز شد که تا ۸ صبح بارش به طول انجامید و در حال حاضر بارش برف قطع شده است.

وی ادامه داد: در محور کیاسر اما، بارش برف همچنان ادامه دارد و در محورهای فرعی با بکارگیری بخش خصوصی معادن البرز مرکزی سوادکوه تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی نیز در حال انجام است.

احمدی با تاکید بر اینکه برخی راه‌های روستایی نیز به دلیل بارش برف مسدود و تلاش برای بازگشایی آن ها در حال انجام است، گفت: تردد روستاهای کیاسر، سوادکوه و غیره بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و به پلیس راه روستایی نیز تاکید شده در مبادی ورودی راه های روستایی از ورود خودروهای بدون زنجیر چرخ ممانعت به عمل بیاورند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است ادامه داد: بسیج سازندگی و سپاه نیز در بازگشایی محورها و نمک پاشی پای کار آمده اند و همچنین از آفرودها نیز در یانه‌سر بهشهر نیز استفاده کردیم تا راه‌های فرعی را باز کنند و البته راه اصلی باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران همچنین با اشاره به تندباد شب گذشته نیز، گفت: بیشترین شدت باد در ایزد شهر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است و در شهرهای قائمشهر و ساری نیز وزش باد به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

احمدی ادامه داد: در برخی مناطق روستایی از جمله کیاسر قطعی برق داریم که خالی از سکنه هستند و به دلیل صعب‌العبور بودن، دسترسی به مناطق با مشکل همراه است اما تلاش برای وصل شدن برق در حال انجام است.

وی درباره آخرین وضعیت جوی نیز گفت: تا عصر امروز جمعه شرایط فعلی سپری خواهد شد و روز شنبه و یکشنبه آینده جو پایدار خواهد بود، اما یخ زدگی امشب قطعا اتفاق خواهد افتاد که در این راستا کشاورزان و باغداران هشدارهای لازم را دریافت کرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران درباره افت فشار گاز نیز خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مازندران در انتهای خط لوله قرار گرفته و بارش برف در آذربایجان های غربی و شرقی و سایر استان‌های غربی کشور رخ داده است در نتیجه مصرف گاز در آن استان‌ها افزایش پیدا کرده و افت فشار خواهیم داشت، بنابراین از مردم خواهشمندیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا با قطعی گاز مواجه نشویم.

احمدی با تاکید بر تلاش برای جبران افت فشار گاز خانگی گفت: در این راستا برای جبران افت فشار گاز مصارف خانگی، گاز شرکت چوب و کاغذ، ادارات و کارخانه سیمان قطع شده تا بخش خانگی دچار مشکل افت یا قطعی گاز نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...