بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین


بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای نوشت، چهارده کشتی جنگی و امدادی این کشور در رزمایش مشترک با ایران، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی و مقابله با دزدان دریایی را تمرین کردند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین در شمال اقیانوس هند توضیحاتی ارائه کرد.

به نوشته وبگاه خبری «اینترفکس» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، چهارده کشتی جنگی و امدادی روس از سه ناوگان مختلف در این رزمایش مشترک حضور دارند.

در این بیانیه آمده است، رزمناو موشکی «واریاگ»، کشتی جنگی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و نفتکش «بوریس باتوما» از ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این رزمایش حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه افزود، در این رزمایش که با هدف مقابله با دزدی دریایی و تمرین عملیات‌های امداد و نجات دریایی در حال انجام است، «کشتی‌های جنگی روسیه و نیرو‌های دریایی ایران و چین، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانور‌های تاکتیکی مشترک و عملیات جستجو و نجات را انجام دادند».

در ادامه این بیانیه آمده است، در رزمایش مشترک روسیه، ایران و چین، عملیات نجات و آزادسازی یک کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی نیز با موفقیت تمرین شد.

وزارت دفاع روسیه نوشت، پس از اتمام رزمایش، ناوگان اقیانوس آرام به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد که ورود به دریای مدیترانه را شامل می‌شود. این ناوگان در دریای مدیترانه، به ناوگان شمال و ناوگان بالتیک روسیه ملحق خواهد شد را رزمایش دیگری را برگزار کنند.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش، سپاه و یگان‌های شناوری نیروی دریایی کشور‌های چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، صبح امروز در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش درباره این رزمایش گفت: «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ در ابعاد مختلف حائز اهمیت است که برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیرو‌های دریایی کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و البته تبادل تجربیات دریایی در امدادرسانی و کمک در حوادث و سوانح دریایی از آن جمله است».

امیردریادار سیاری همچنین تصریح کرد: «برگزاری مقتدرانه این رزمایش با میزبانی و فرماندهی ما نشان می‌دهد نیرو‌های دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه از توانمندی بسیار خوبی در برنامه‌های امنیت افزای مشترک با یکدیگر و مرکب با دیگر کشور‌ها رسیده‍اند و می‌توانند کمربند امنیتی در شمال اقیانوس هند و دریای عمان را تقویت کنند».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا