امام جمعه ساری : تغییر مدیریت‌ها ابتکار و خلاقیت را به جامعه تزریق می‌کند


امام جمعه ساری : تغییر مدیریت‌ها ابتکار و خلاقیت را به جامعه تزریق می‌کند

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به تغییر مدیریتی در این استان گفت : تغییر و جابه‌جایی افراد در پست‌های مدیریتی ابتکار و خلاقیت را به جامعه تزریق می‌کند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود : باید این تغییر مدیریت ها را به فال نیک بگیریم چرا که با ورود ابتکار و خلاقیت ها به نوعی جامعه از آن منتفع می شود .

وی با اشاره به برگزاری آیین تودیع و معارفه فرمانداران سابق و فعلی ساری در هفته گذشته ، گفت : هر دو فرد از بزرگواران با خدمات شایسته هستند که در این مراسم از آنها تکریم کردند اما برخی روزنامه ها با نگاه یکسوگرایانه برداشت های خود را از سخنان بنده منتشر کرده اند که با اخلاق حرفه ای خبرنگاری سازگار نیست .

امام جمعه ساری با اشاره به تاکیدات تعالیم اسلامی مبنی بر حفظ بیت المال و اموال عمومی ، گفت : در مصاحبه اخیر رییس قوه قضاییه در خصوص تجاوز به حریم رودخانه چالوس مطالبی عنوان شد که برخی نهادها از جمله قوه قضاییه مبادرت به ساخت و ساز غیر مجاز در این حریم کرده است که با برخورد قاطع ایشان دستور تخریب ساخت و سازهای قوه قضاییه صادر شد و اقدامات قانونی دیگر در خصوص املاک دیگر صورت خواهد گرفت .

وی عنوان کرد : نباید اجازه بدهیم که اموال طبیعی ملی بناحق از سوی برخی افراد برداشت و سواستفاده از آنها صورت بگیرد که این حرکت قوه قضاییه بسیار حائز اهمیت است .

محمدی لایینی گفت : اکنون سالروز قرارداد ننگین رویترز است که در آن زمان عالم ارزشمند آیت الله کنی در مقابلش ایستاد و قیام کرد و امروز نیز بعد از ۴۲ سال انواع فشارها و تحریم ها که بر نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شد نظام و ملت اجازه نمی دهد زیر بار قرارداد نگین بروند همان طور که این استقامت باعث شد تا کشورهای مستکبر به قرارداد برجام خودشان لگد بزنند و ماهم زیر بار چنین قرارداد ننگینی نخواهیم رفت .

امام حمعه ساری با تاکیدبر اینکه عمل به واجبات ضرورت دارد ، گفت : نماز جمعه از جمله واجبات دینی است که عمل کردن به آن نیز مورد نظر باید قرار گیرد و همچنین در خصوص وقف نیز باید به تکلیف دینی آن عمل شود و به این اموال تجاوز نشود .

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) افزود : حضرت فاطمه فرمودند که فلسه نماز این است که انسان از تکبر و غرور پایین بیاید و کبرزدایی خاصیت نماز به شمار می رود .

محمدی لایینی افزود : از جمله چیزهایی که باید توجه داشته باشیم پیروی از سنت پیغمبر بویژه در رابطه با مساله ازدواج است و تاخیر در ازدواج و بالا بردن سن ازدواج خلاف سنت پیغمبر است .

وی ادامه داد : سنت های غلط غربی در ازدواج ها ، شادی ها و زندگی خانواده های ایران رواج یافته است که باعث شده تا سنت های پیغمبر و دین کنار گذاشته شود و این رویه درستی نیست .

امام جمعه ساری همچنین گفت : ششم بهمن یادآورد حماسه مردم آمل که در مقابل منافقان از شهر ، نظام و انقلاب دفاع کردند و حضرت امام خمینی (ره) یاداور این ماجرا شدند که مردم جانانه ایستادگی کردند و افتخار بزرگی را آفریدند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید