واقعه 2 بهمن ارومیه در سطح ملی تبیین و نهادینه شود


واقعه 2 بهمن ارومیه در سطح ملی تبیین و نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: واقعه 2 بهمن 57،نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که باید در سطح ملی نهادینه شود.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز اول بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلی شهر برپا شد، بااشاره به دوم بهمن سال ۵۷ و به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم پهلوی افزود: واقعه ۲ بهمن نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است که باید اهمیت این روز در سطح ملی تبیین وثبت شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب، مسجد اعظم ارومیه به عنوان مرکز انقلاب در استان، تنها مسجدی است که توسط رژیم به توپ بسته شد و شهدای بسیاری در این راه تقدیم شد، گفت:سال ۵۷ انقلابیون بسیاری با ساماندهی علمای شهربه خصوص مرحوم حجت الاسلام حسنی با رژیم پهلوی مبارزه کردند که لازم است یاد و نام این شهدا و مجاهد نستوه استان در تاریخ ماندگار شود.

امام جمعه ارومیه بااشاره به سفر اخیر رییس جمهور به روسیه،بر قراری ارتباط با کشورهای همسایه با هدف رشد اقتصادی کشور را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: براساس سیاستهای کلی نظام و تدابیر مقام معظم رهبری،ارتباط با کشورها سبب کاهش اثرات تحریم، رونق اقتصادی و بهبود و ارتقاء موقعیت سیاسی کشور می شود.

حجت الاسلام قریشی با بیان موقعیت مرزی استان و وجود ظرفیت های گمرکی و پایانه های مرزی استان،آذربایجان غربی را استانی استراتژیک و تاثیرگذار در تبادلات مرزی عنوان کرد و افزود: مسئولین باید در تصحیح قوانین و مقررات دست و پا گیر گمرکی تلاش کنند تا فعلان اقتصادی در امر صادرات با کمترین مشکل روبرو شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و سال نو بر ضرورت توجه مسئولین استانی در جهت تامین کالاهای اساسی مردم تاکید کرد و گفت: نباید مردم در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه شوند و با نظارتهای کامل از افزایش بی محابای قیمتها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: استاندارو معاونین استاندار باید اولویتهای اقتصادی سال آینده را مشخص و منابع را به آن سمت هدایت کنند لذا باید در این راستا از اکنون به فکر برنامه ریزی جهت رشد اقتصادی استان باشند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه اسلام به زن جایگاه و ارزش والایی قایل است، از احترام فراوان رسول اکرم به حضرت زهرا یاد کرد و گفت: اسلام ۱۴۰۰ سال پیش بر موضوع زن سالاری و مرد سالاری، زنده به گور کردن دختران خط بطلان کشید و به زن جایگاه والا بخشید.

امام جمعه ارومیه با تاکید براینکه غرب به زنان نگاه کاسب گرایانه و اقتصادی دارد، گفت: زنان در غرب وسیله هوسرانی مردان هستند و عملا کرامت زن را لگد مال می کنند.

وی ادامه داد: زن جایگاه بسیار والایی در اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و حضرت زهرا (س) الگویی تمام عیار برای زنان جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جایگاه پدر و مادر نیز افزود: خداوند بعد از حق خود، حق والدین را مهم دانسته و همواره باید به والدین احترام بگذاریم، جسارت و بی احترامی به والدین قابل قبول نیست.

امام جمعه ارومیه ضمن شکرگزاری به سبب بارش نعمت الهی طی ماه گذشته افزود: شکر گزاری سبب افزایش نعمت الهی می شود و اصل شکرگزاری،استغفار از معصیت،فاصله گرفتن از حرام و اطاعت از فرامین الهی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403