ساخت زیورآلات؛ حرفه‌ای با ایده‌های نو


ساخت زیورآلات؛ حرفه‌ای با ایده‌های نو

ساخت زیورآلات از آن دست کسب و کار‌هایی است که علاوه بر مهارت آموزی ابتکار و ایده‌های نو را می‌طلبد؛ در برنامه این هفته حرفه‌ای شو به سراغ این حرفه آمدیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ساخت زیورآلات از آن دسته مشاغلی است که می‌توان در منزل و با سرمایه حداقلی شروع کرد؛ مثل مهرناز مددی که حرفه خود را در منزل و با هزینه‌ای زیر ۱۰ میلیون تومان، حدود دو سال پیش آغاز کرده است.

همه ما در کودکی تجربه‌ای از ساخت با کار دست را داشته ایم؛ مهرناز هم درباره این تجربه می‌گوید که در دوران ابتدایی و راهنمایی اش با هر وسیله‌ای که به دستش می‌رسیده یک دستبند می‌ساخته است؛ اما همین موضوع در بزرگسالی باعث الهام گیری برای ایجاد کسب و کارش می‌شود.

او که کسب و کارش را بعد از اتمام تحصیلاتش در رشته‌ای نا مرتبط آغاز کرده است می‌گوید: دوست داشتم این کار را در همان مدرسه به ما آموزش می‌دادند، اما متاسفانه در مدارس و حتی در دانشگاه مهارتی را نیاموخته ایم.

مهناز مددی ادامه می‌دهد: بعد از دوران کارشناسی تصمیم گرفتم کار ساخت زیورآلات را در کنار دوستم یاد بگیرم و سپس سعی کردم تمام رشته‌های مرتبط با آن را بیاموزم تا بتوانم در کسب و کارم موفق شوم.

این کارآفرین می‌گوید: ابتدا در منزل کار ساخت زیورآلات را شروع کردم و وقتی که دیدم این کار گسترش پیدا کرده است توانستم یک کارگاه را اجاره کنم.

او داشتن صبر و انگیزه و پشتکار را برای این کسب و کار بسیار ضروری می‌داند و می‌گوید: در ابتدا هیچ سودی نداشتم، اما سعی و تلاشم را ادامه دادم و دلسرد نشدم و حالا یک سال است که به سود دهی رسیده ام.

این کارآفرین درآمدزایی ساخت زیورآلات را خوب ارزیابی می‌کند و می‌افزاید: به صورت میانگین شما می‌توانید با ساخت یک دستبند یا انگشتر ۴۵ درصد سود داشته باشید.

او حالا برای ۵ نفر اشتغالزایی کرده و توانسته است هنر خود را به ۳۰ نفر آموزش دهد.

شما هم اگر علاقه‌مند به مهارت‌آموزی و به فکر ایجاد یک کسب و کار هستید، می‌توانید به یکی از آموزشگاه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه کنید و مهارت مورد علاقه خود را از صفر تا صد بیاموزید و سپس با سرمایه اندک و نه با سرمایه‌های آنچنانی کسب و کار خود را آغاز کنید.

برای آشنایی با حرفه‌ها و مهارت‌های مختلف هم می‌توانید به صفحه مجازی برنامه حرفه‌ای شو به نشانی herfeiisho مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط