قانون کوله‌بری و ته‌لنجی به سود مردم و نظام تدوین شود


قانون کوله‌بری و ته‌لنجی به سود مردم و نظام تدوین شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه کالای همراه ملوان در استان به شکل صحیح مدیریت شود، گفت: مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی باید در قالب یک قانون منطقی به سود مردم و نظام تدوین شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر به مناسبت میلاد آسمانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها پیرامون جایگاه زن و نقش بانوان در نظام آفرینش، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی آسمانی و عرشی برای همگان به ویژه زنان در همه امور است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در جوامع انسانی در طول تاریخ و در نظام آفرینش یک جایگاه بسیار بالا و والایی است، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی بودند که جوهره عالم وجود در وجود ایشان که عبودیت الهی است تجلی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با هشدار به مسئولان فرهنگی کشور تصریح کرد: ایجاد فشار اقتصادی و فرهنگی از سیاست‌ها و رویکرد جهان استکبار و دشمنان اسلام است، یکی از طرح های راهبردی دشمن استفاده از فشار اقتصادی و سرگرم کردن مسئولان کشور برای حمله مخرب و بزرگ فرهنگی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح همکاری ایران و روسیه مایه اقتدار کشور است، بیان کرد: این سفر می‌تواند سرفصل نویسنی در عرصه رشد اقتصادی و امینت منطقه ای باشد و مایه اقتدار جبهه مقاومت در مقابل جبهه زیاده خواه و تروریسم به سرکردگی امریکا و رژیم اشغالگر قدس می‌شود.

وی ادامه داد: دولتمردان منطقه فریب آمریکا را نخورند چرا که سفر رئیس جمهور ایران به روسیه سفر صلح با پیامد اقتدار اسلام و امنیت منطقه است و برای هیچ کشوری اثر منفی ندارد، باید تمامی مصوبات این سفر بر اساس عزت، مصلحت و اقتدار ایران تصویب شود و سپس این مصوبات پیگیری شود و از فرصت‌ها استفاده و نظارت کارآمد صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جوانان برای استخدام در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی امتیاز ویژه داشته باشند، تصریح کرد: آزمون این پتروشیمی‌ها باید در استان برگزار شود و و اگر جوانی نسبت به نتایج اعتراض کرد باید به این اعتراض توجه و احترام گذاشته شود.

صفایی بوشهری در خصوص کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) شد: اقدامات خوبی انجام شده است که کالای همراه ملوان در استان به شکل صحیح مدیریت شود و این ماشین‌های حمل و نقل که سرعت بالایی دارند و ۴۰ نفر کشته در این زمینه داده‌ایم، باید ساماندهی و این مشکل برطرف شود.

وی افزود: حمل و نقل کالای ته‌لنجی در سطح استان بوشهر آزاد شده است و این خودروها دیگر نیازی نیست با سرعت بالا رانندگی کنند که هم به خودشان و هم به دیگران ضربه‌ای وارد شود، مسئله کوله‌بری و ته‌لنجی باید با قانون منطقی به سود مردم و نظام تدوین شود که شاهد این مشکلات نباشیم.

امام جمعه بوشهر گفت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان بوشهر نیازمند تحول جدی است. علاوه بر اینکه کمبود داریم، برخی از مراکز موجود هم معارض پیدا می‌کند و تعطیل می‌شودمانند مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی استان بوشهر که از مسئولان استان انتظار می‌رود مشکل را برطرف کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403