ایجاد آرمستان جدید در تبریز ضروری است


ایجاد آرمستان جدید در تبریز ضروری است

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه آرامستان فعلی این شهر با مشکل نبود جا مواجه است، گفت: ایجاد آرامستان جدید ضروری است.

فرخ جلالی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حداکثر برای سه آینده سال برای قبور در آرامستان فعلی جا وجود دارد، به طوری که چندین بار برای ایجاد آرامستان جدید درخواست داده ایم و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی با اشاره به افزایش میزان کفن و دفن ها پس از شیوع ویروس کرونا در تبریز، اظهار داشت: پیش از شیوع این ویروس حداکثر مصرف روزانه ۵۰ قبر بود در حالی که در موارد پیک کرونا با احتساب قبور ۲ طبقه این تعداد روزانه به ۱۷۰ مورد قبر افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه هزینه های کفن و دفن و حمل متوفی تنها ۳۰ درصد در سال جاری افزایش یافته است، گفت: هجوم برخی افراد برای پیش خرید قبور یک طبقه این سازمان را با مشکل موجه کرده است.

جلالی، ادامه داد: در پنج سال گذشته خیابانی برای دسترسی به بلوک های جدید ایجاد نشده بود در حالی که در یک سال اخیر چهار خیابان جدید احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه قبور و کفن و دفن در آرامستان تبریز حدود پنج میلیون تومان است، یادآوری کرد: در سال جاری از یک هزار و ۳۴۰ نفر از شهروندان تبریز تنها ۵۰۰ هزار تومان دریافت شده که این در قبال هزینه آرامستان ها بسیار کمتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید