برنامه‌ها و دستورهای رئیس جمهور راهگشای توسعه اقتصادی و اقتدار مقاومت است


برنامه‌ها و دستورهای رئیس جمهور راهگشای توسعه اقتصادی و اقتدار مقاومت است

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر برنامه‌ها، دستورها و سفرهای داخلی و خارجی رئیس جمهوری را راهگشای توسعه اقتصادی و اقتدار جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های جبهه استکبار عنوان کردند.

بوشهر

امام جمعه بوشهر: ارتقای همکاری ایران و روسیه مایه اقتدار جبهه مقاومت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: سفر رئیس جمهور به روسیه و ارتقای سطح همکاری ایران و روسیه مایه اقتدار جبهه مقامت در مقابل جبهه زیاده خواه و تروریسم به سرکردگی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: سفر رئیس جمهور ایران به روسیه با هدف ارتقای سطح همکاری ۲ کشور در تاریخ کنونی ایران و جهان مهم است و می‌تواند سرفصل نوینی در عرصه رشد اقتصادی و امنیت منطقه‌ای باشد.

امام جمعه بوشهر در باره تهاجم فرهنگی گفت: دشمن با تهاجم فرهنگی به دنبال ایجاد دگردیسی و تغییر هویت فرهنگی جامعه هدف است به نحوی که مردم فرهنگ اسلامی مقاومت را کنار بگذارند و به سمت ابتذال حرکت کنند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: یکی از از شیوه‌های دشمن این است که فشار اقتصادی بیاورند و در شرایطی که ذهن همه معطوف برطرف کردن مشکلات ناشی از این فشار است تهاجم و تحول فرهنگی ایجاد کنند.

صفایی بوشهری در باره امتحاناتی که از جوانان استان بوشهر برای ورود به پتروشیمی ها گرفته می شود تاکید کرد: با توجه به اینکه این پتروشیمی‌ها در این استان هستند نباید امتحان آن در جای دیگر برگزار شود.

وی یادآور شد: همچنین مسئولانی که امور نفت، گاز و پتروشیمی را برعهده دارند دقت کنند جوانان استان بوشهر امتیاز ویژه داشته باشند چون بومی هستند و اگر جوانی اعتراض کرد باید به این اعتراض توجه، بررسی، دقت و احترام گذاشته شود.

وی در باره کالای همراه ملوان (ته لنجی) نیز گفت: استان‌های ساحلی سال‌ها است که درگیر مساله کالاهای ته لنجی هستند و به تازگی با مصوبه شورای تامین استان بوشهر حرکت‌های خوبی در زمینه جابه جایی این کالاها در شهرستان‌های این استان صورت گرفته که باید بر حسب قانونی که وجود دارد، مدیریت شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: ماشین هایی که این کالاهای وارداتی را حمل می کنند و به عنوان شوتی معروف هستند به دلیل سرعت بالا موجب بروز حوادث دردناکی از جمله کشته شدن حدود ۴۰ نفر و مجروج شدن تعداد زیادی از مردم شده اند که با اجرای این مصوبه این معضل برطرف می شود.

وی با تاکید براینکه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان نیازمند تحول جدی است گفت: گذشته از این که در مورد زیرساخت‌های فرهنگی کمبودهایی در استان بوشهر وجود دارد برخی از این مراکز معارض پیدا می کنند و تعطیل می شوند مانند مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی استان بوشهر که از مسئولان استان می خواهم در این زمینه تدبیر و مشکل را برطرف کنند.

صفایی بوشهری همچنین بر ضرورت مراعات شیوه نامه های بهداشتی در زمینه شیوع کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به سویه های مختلف شناسایی شده در کشورهای اروپایی احتمال ورود این سویه ها به ایران وجود دارد و اگر شیوه های بهداشتی رعایت نشود مبتلا به همان مشکلات گذشته می شویم.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: دستورات رئیس جمهور در خصوص اصلاح نظام بانکی برای مردم نویدبخش و تحولات خوبی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: باتوجه به اینکه تا هنوز نتوانسته ایم در بانک‌ها تحول جدی ایجاد کنیم و خیلی از گرفتاری‌های مردم و تولیدکنندگان مربوط به بانک ها است ، رئیس جمهور ۵ دستور مهم در اصلاح نظام بانگی صادر کردند و قابل تحسین است.

وی اظهارداشت: سخت گیری بر بدحساب ها ، تسهیل پرداخت وام به مردم، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملک شده ، استرداد سود مازاد دریافتی از مردم و بازنگری در مقررات و اجرای عدالت از دستورات مهم رئیس جمهور در خصوص اصلاح نظام بانکی است.

وی گفت: بطور قطع برداشتن گام های پنج گانه رئیس جمهوری که خود به میدان آمده باید رصد و پیگیری شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: باتوجه به اینکه تجربه چهار دوره نشان داده تحقق فرامین و دستورات گاهی اوقات در پیج و خم و کاغذبازی اداری تعلل و بر زمین مانده است، اما حضور میدانی رئیس جمهور این مسایل را از بین خواهد برد.

وی به سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشور به روسیه اشاره کرد و افزود: روسیه و ایران روابط اقتصادی نظامی و بین الملی مشترک و منابع راهبردی دارند و آن کشور نیازمند کمک ایران است.

رکنی حسینی از استانداربوشهر در اتخاذ مصوبه حمل و جابجایی کالای همراه ملوان در استان تقدیر کرد و گفت: رئیس شورای تامین استان به دغدغه مردم و بیکاری جوانان نگاه و توجه خاصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این مصوبه را بخوبی اجرایی کنیم لازمه آن همکاری و تعامل هر چه بیشتر نیروهای انتظامی و مسئولان است که باید کمک کنند به نحوی که اعلام شده عملیاتی شود.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام راحل خود از نسل کوثر و برکات صدیقه اطهر (س) است که می فرمایند آن حضرت فضایل و مناقب زیادی دارد.

وی افزود: مادران و همسران در جبهه اقتصادی و تعلیم و تربیت فرزندان نقش مهم و جهادی دارند و باید همواره به آنها تکریم و احترام بگذاریم و قدرشان را بدانیم.

برازجان

امام جمعه برازجان: وحدت و انسجام ملت ایران در سایه اطاعت از فرامین رهبر انقلاب است

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان با اشاره به نزدیکی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از علل بقاء و استمرار انقلاب اسلامی اراده رای مردم به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و تبعیت از رهبری و ولایت است.

وی افزود: برخورداری انقلاب اسلامی از آرمان‌های بلند فردی اجتماعی و داخلی و سیاسی و اقتصادی برگرفته از آموزه های دین مقدس اسلام و استمرار وحدت و انسجام ملت ایران در سایه اطاعت از فرامین رهبر انقلاب است.

مصلح ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا (س) به بیان حقوق زن و مادر در جامعه اسلامی پرداخت و از حقوق مهم زنان را خوشرفتاری و احترام و کمک به امور خانه و تامین مایحتاج ضروری زندگی و دوری از بداخلاقی و بی احترامی به زنان عنوان کرد.

مصلح در پایان خطبه های امروز با توجه به بارندگی اخیر به لایروبی سدهای خاکی پرداخت و گفت: در شرایط کم بارشی و وابستگی کشاورزی به ذخیره های آب‌های فصلی و تقویت سفره های زیرزمینی لازم است مسئولان نسبت به لایروبی سدهای خاکی اقدام کنند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی کم بارشی چاره ای جز تقویت و استفاده بهینه از سدهای خاکی و بتونی موجود و توسعه سدهای آبخیزداری وجود ندارد و این خواسته بجا و بحق کشاورزان شهرستان است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

دیر

امام جمعه موقت دیر گفت: سفر رئیس جمهوری به کشور روسیه در راستای اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: این نوع سفرها به منظور رابطه ها و توسعه نوعی پیگیری اقتصاد مقاومتی برای رفاه حال مردم و مبارزه با تحریم ها است.

وی ضمن قدردانی از استاندار بوشهر در تصویت آزاد شدن جا به جایی کالای ملوانی در این استان گفت: باحمایت استاندار مصوب شد که جابه جایی کالای ته لنجی در این استان آزاد شود و این مهم شاهد کاهش مرگ و میر جاده ای و تامین سلامت مردم است.

وی با اشاره به سالروز تولد حضرت فاطمه و روز مادر بیان داشت: مادر نقش حمایتی و تربیتی دارد و حضرت زهرا دختر نبوت ، مادر امامت و زوجه ولایت است و دختران و بانوان از حضرت زهرا تاسی کنند.

امام جمعه موقت دیر در ارتباط با تصادف شب گذشته در سه راهی روستای بردخون و فوت پنج نفر گفت: در سه راهی مغدان احداث جاده میانی روستا های بخش بردخون نیاز است و از برنامه های سال های قبل بوده که به دلایلی تاخیر افتاده و باید در دستور کار گیرد.

کنگان

امام جمعه موقت کنگان: اقدام استاندار بوشهر در زمینه آزاد اعلام کردن جابه جایی ته لنجی و سایر کالاهای مجاز وارداتی قابل تحسین است.

حجت الاسلام مهدی حیدری در خطبه های نماز جمعه کنگان افزود: این اقدام استاندار بوشهر بخشی از نگرانی مردم را کاهش و با اجرایی شدن این مصوبه انتظار می رود تصادف‌های رانندگی ناشی از حضور خودروهای شوتی نیز کاهش یابد.

وی با تبریک میلاد کوثر قرآن حضرت زهرا (س) اظهار داشت: میلاد حضرت فاطمه (س) پایه‌گذار ارج نهادن به مقام زنان در تمامی اعصار شد.

حیدری به موضوع فرزند آوری و تربیت فرزند صالح در مکتب حضرت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان بانویی تراز اول در جهان آفرینش در همه جوانب و ساحت های زندگی از جمله فرزند آوری و تربیت دینی فرزندان اُسوه حسنه هستند.

وی به سفر عزت مندانه رئیس جمهور به روسیه اشاره و گفت: جمهوری اسلامی امروز یکی از کشورهای مقتدر منطقه و دنیا است.

امام جمعه موقت کنگان با اشاره به شرایط خاص کشور و ضرورت کارزار در جبهه اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد: عمل به منویات رهبر معظم انقلاب بویژه تحقق اقتصاد مقاومتی و تلاش در جبهه فرهنگی می تواند کشور را به ساحل آرامش برساند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: دولت سیزدهم در حرکت جهادی و دیپلماسی فعال اقتصادی برای خنثی سازی تحریم ها و معطل نکردن اقتصاد کشور به برجام از ظرفیت همسایگان با قراردادهای بلند مدت برای تحول در اقتصاد تلاش جهادی خود را شروع کرده است.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه اهرم افزود: ترجیح تعاملات با چین و روسیه و همسایگان نسبت به پر هزینه بودن ارتباط و تعامل با اروپا و آمریکا و کم سود بودنش بر هیچ عاقلی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: شعار اصولی نه شرقی و نه غربی تا وقتی است که شرق و غرب از خوی استکباری و مقابله با انقلاب اسلامی کوتاه نیایند.

پهلو زاده تصریح کرد: سال‌ها است شرق از حوزه تقابل با انقلاب اسلامی خارج شده و به تعامل فکر می کند.

امام جمعه اهرم گفت: جایگاه وقدرت حکومت اسلامی و ولایت فقیه برای پوتین به معنای واقعی و ملموس درک شده و می داند که با احترام متقابل می تواند در اوج قله اقتدار منطقه قرار گرفت به همین دلیل در ابتدای دیدار با رئیس جمهور می گوید از شما خواهش می کنم که سلام و بهترین آرزوی سلامتی را از طرف من خدمت رهبر معظم ایران آقای خامنه ای منتقل کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا