ازدواج جوانان تسهیل و سن ازدواج کاهش یابد


ازدواج جوانان تسهیل و سن ازدواج کاهش یابد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مراحل ازدواج جوانان باید تسهیل شده و سن ازدواج به ‏زیر بیست سال کاهش یابد.‏

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوی الهی به فرموده امام باقر علیه السلام اشاره و اظهار کرد: خداوند دنیا را به همه داده اما دین را تنها به کسانی که دوستشان دارد می دهد.

لائینی با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هفته پیش روی و تبریک به جامعه بانوان گفت: حضرت زهرا (س) نماز را مظهر خضوع و فروتنی و ریزش غرور و تکبر خوانده و زکات و انفاق و خیرات را سبب افزایش رزق و روزی بیان کردند.

وی ازدواج را سنت پیامبر اکرم خواند و با ابراز گلایه از افزایش سن ازدواج در بین جوانان گفت: سن ازدواج در ابتدای جوانی و سنین 17 و 18 سالگی به موقع بوده و زود نیست و باید امور ازدواج از سوی والدین و مسئولان تسهیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران، با اشاره به مناسب هفته گذشته و شهادت نواب صفوی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اولین جرقه جهاد و انقلاب در وجود نواب متجلی شد و نواب صفوی یک طلبه انقلابی بود.

لائینی از سفر آیت الله اعرافی رئیس حوزه ‌های علمیه کشور به مازندران یاد کرد و افزود: در این سفر شاهد دستاوردهای پرخیر و برکتی برای جامعه حوزوی و دینی استان بودیم.

وی با اشاره به روز ششم بهمن و حماسه مردم شهر هزارسنگر خاطرنشان کرد: مردم آمل از شهر و انقلاب در مقابله با حمله منافقان جانانه دفاع کردند که حتی اهمیت این موضوع باعث شد تا حضرت امام (ره). از شهر آمل و حماسه مردم یاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به انتصاب فرماندار ساری در هفته گذشته گفت: برای فرماندار سابق و فعلی آرزوی خیر و توفیق داریم، مدیریت ها باید جا به جا شود تا خلاقیت و کار جدید صورت گیرد و شاهد تحول باشیم.

لائینی از سخنان امام (ره) درباره تکریم از جایگاه فاطمه زهرا (س) که فرمود ایشان جلوه گاه نور و عظمت الهی و پرورشگاه زبدگان اولاد آدم بودند، یاد و اضافه کرد: این خانواده بهترین الگو است، باید فرزندان زبده در درس و دین و اخلاق و انسانیت از خانواده برون آید.

وی افزود: باید خانواده و فرزاندانی تربیت کنیم که در هر جایگاه و موقعیتی حاضر یک ریال دزدی نباشند و تجاوز و دست درازی به بیت المل و منابع طبیعی نباشند.

امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه درباره تجاوز به رود چالوس و ساخت و ساز های غیرمجاز تصریح کرد: بستر رودخانه ها، تالاب ها، کوه ها، دریاها و منابع طبیعی به وسیله اشخاص یا دستگاه ها مورد تجاوز و تعرض گرفته است. اگر الگوی خانواده، زندگی حضرت زهرا (س) باشد فرزندان در هر موقعیتی قرار گیرند حاضر به تجاوز و دزدی نخواهند بود.

لائینی از سالروز قرارداد ننگین رویترز یاد کرد و با بیان اینکه غیرت ملت ما اجازه نمی دهد زیر قرارداد ننگین برویم خاطرنشان کرد: مقابله با این قرارداد توسط ملاعلی کنی انجام گرفت؛ جهادگران ما همواره در مقابله با انواع فشارها و جنگ ها مقابله کردند و ما هرگز زیر بار چنین قراددهای ننگینی نخواهیم رفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری