روسیه مخالف ضرب‌الاجل‌های مصنوعی در مذاکرات وین است


روسیه مخالف ضرب‌الاجل‌های مصنوعی در مذاکرات وین است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد اعضای برجام خواستار تسریع روند هستند، اما مسکو ضرب الاجل‌های مصنوعی را نمی‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – «میخائیل اولیانوف» در توئیتر خود نوشت: اعضای برجام و آمریکا، بدون حضور ایران، برای ارزیابی وضعیت امور در مذاکرات وین دیدار کردند. همکاران غربی، همانطور که علناً این کار را انجام می‌دهند، بر لزوم نهایی کردن مذاکرات در اسرع وقت تأکید دارند، روسیه احساس فوریت دارد، اما مخالف ضرب‌الاجل‌های مصنوعی است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در توئیت دیگری نوشت: با آقای رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کردم. ما در مورد مسائل باقیمانده اصلی که باید در جریان مذاکرات وین برای اطمینان از احیای برجام و رفع تحریم‌ها حل و فصل شوند، گفتگو کردیم.

گفتنی است هم‌اکنون دور هشتم مذاکرات احیای برجام در وین در جریان است و به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، خواسته اصلی ایران تعهد قانونی برای اجرای توافق و لغو تحریم‌های پسابرجامی است.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای تقریباً دو ماه پیش مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند در چند هفته آینده به موفقیت دست یابند، اما بعضی از غربی‌ها ادعا کردند که اختلافات در مورد مهم‌ترین مسائل هنوز حل نشده باقی مانده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس