آخرین وضعیت مازندران در نخستین روز بهمن ماه/ محور کیاسر هم‌چنان مسدود است


آخرین وضعیت مازندران در نخستین روز بهمن ماه/ محور کیاسر هم‌چنان مسدود است

وزش باد شدید، باران، برف و کولاک و کاهش محسوس دما که اثرات سامانه سرد بارشی اخیر بود نخستین روز بهمن ماه ارتفاعات مناطق مختلف مازندران را سفیدپوش کرد و سبب انسداد برخی محورهای استان شد.

خسارات حداقلی در غرب استان

در شهرستان های غربی بارش باران و برف در آخرین شب دی ماه ۱۴۰۰ همراه با وزش باد شدید بود که به گفته فرماندار رامسر، غیر از چند محور فرعی روستایی در مناطق ییلاقی سایر مسیرهای اصلی باز هستند و خساراتی گزارش نشد.

محمد آزاد در گفت و گو با ایسنا ارتفاع برف در مناطق ییلاقی را حدود یک متر گزارش کرد و گفت: سه محور اصلی کوهستانی رامسر شامل جواهرده، جنت رودبار و اشکور با توجه به پیش بینی های قبلی و استقرار ماشین آلات راهداری و اقدام به موقع، باز و تردد در آنها جریان دارد.

در تنکابن نیز فرماندار ضمن اشاره به باز بودن تمامی مسیرهای فرعی و کوهستانی بالادست از خسارت باد در بخش خرم‌آباد این شهرستان خبر داد و افزود: یک ساختمان ۲ طبقه در حال ساخت، فروریخت که باعث آسیب به ویلای مجاور و تخریب بخشی از آن شد که خوشبختانه خسارات جانی نداشت.

سیدامیرحسینی جو در گفت و گو با ایسنا از باز بودن محور دوهزار و سه هزار خبر داد و گفت: بخشی از بالادست محور سه هزار بخش کوهستان، مسیر مسدود بوده که راهداری درحال بازگشایی مسیر است و به لحاظ عبور مرور مشکل خاصی گزارش نشده است.

مجید قبادیان، سرپرست فرمانداری شهرستان عباس آباد نیز در گفت و گو با ایسنا از باز بودن مسیر کلاردشت و سایر محورهای این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تنها آسیب وارده در اثر وزش باد شدید دیروز به برخی گلخانه داران وارد آمد که باعث تخریب بخشی از گلخانه های با پوشش پلاستیکی در منطقه شد.

وضعیت نور و بابل

ایمان علیزاده بخشدار بلده در گفت وگو با ایسنا از بارش های برف در بلده به ارتفاع حداقل ۱۰ سانتی متر خبر داد و گفت: دمای صبح امروز در بلده ۱۶ درجه زیر صفر بود اما مسیر دوآب به بلده و شهر بلده باز است و تردد در آن جریان دارد.

بخشدار بلده خاطرنشان کرد: گردنه لاوش به دلیل حجم بسیار زیاد برف مسدود است که تا قبل از ظهر باز شد و عملیات برای بازگشایی مسیرهای روستایی اطراف آن ادامه دارد.

قربانعلی ولیزاده، فرماندار بابل نیز از رفع انسداد مسیرهای بالادست بابل خبر داد و در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تنها در منطقه بالادست قطعی برق و مسدود شدن راه گزارش شد که با حضور عوامل اداره برق و راهداری و کمک دهیاران و شوراها این مشکل حل شده است.
فرماندار بابل ضمن اشاره به اینکه با وزش باد و باران در بابل خسارتی از سوی بخشداران و دهیاران تا این لحظه گزارش نشده است گفت:خوشبختانه گزارشی ناشی از خسارت مالی،ساختمانی و اماکن عمومی نداشتیم.

آخرین وضعیت مازندران در نخستین روز بهمن ماه/ محور کیاسر هم‌چنان مسدود است

برقراری تردد در محورهای چالوس، هراز و سوادکوه

رضا علیخانی‌، معاون عمرانی استاندار مازندران در حاشیه بازدید از محور مواصلاتی سوادکوه در خصوص آخرین وضعیت راه های استان، اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران استان اعم از پلیس‌راه، راهداری و حمل و نقل، هلال احمر، اورژانس، هواشناسی و مدیریت بحران به صورت مدیریت واحد و منسجم و یکپارچه در حال انجام خدمت و وظیفه بوده و ماشین‌آلات به تعداد کافی و نیروی انسانی پرتلاش در اقصی نقاط استان به ویژه در محورهای مواصلاتی مستقر هستند.

علیخانی با بیان اینکه در صورت مشاهده یا وجود کمبود از بخش‌های عمومی و بسیج امکانات مردمی و ملی و نهادهای مرتبط، بهره گرفته می‌شود گفت: در بخش مقابله با بحران آمادگی کامل وجود دارد و در کمترین زمان، تیم‌ها آماده ارائه خدمات هستند که هم اکنون با تلاش تمامی بخش‌ها، در محور چالوس، هراز و سوادکوه، تردد در حال انجام است و محورها بازگشایی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در محور کیاسر به ساری به دلیل حجم فراوان بارش و احتمال ریزش کوه، این مسیر هم اکنون مسدود است اما در اسرع وقت این محور نیز بازگشایی و تردد به صورت عادی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات