19.5درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم سازی است


19.5درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم سازی است

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود 19 و نیم درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند و آمار استان هرمزگان نیز تقریبا به میانگین کشوری نزدیک است.

مهراله رخشانی مهر عصر جمعه در حاشیه بازدید از مدارس سیل زده شهرستان رودان در جمع خبرنگاران افزود: ۷۰ درصد مدرسه های هرمزگان نیز که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است، با جایگزینی فضاهای جدید مساله اش حل شده است.
وی بیان داشت: ۲۶۶ مدرسه جدید هم که در هرمزگان پیش بینی شده است، پرونده اش با مشارکت قابل توجه خیران در دوره چهارساله بسته می شود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهارداشت: دولت هم سعی کرده در طول این سال ها سهم خود را در تکمیل پروزه های آموزشی نیمه تمام خیری تامین کند و پیش بینی می شود مهرهاه سال آینده باتوجه به میزان اعتبار ابلاغی که به استان در سالجاری از محل منایع مختلف همچون پیوست یک قانون بودجه ۱۴۰۰ و اعتبارات محرومیت زدایی و با مشارکت خیران، اتفاق خوبی صورت گیرد.
یوسف نوری وزیر آموزش وپرورش به همراه مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس کشور جهت بررسی خسارات ناشی از سیل هرمزگان از ۲ واحد آموزشی دبیرستان شهید مطهری و دبیرستان شاهد در رودان یازدید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...