نماینده روسیه از دیدار با باقری کنی خبر داد


نماینده روسیه از دیدار با باقری کنی خبر داد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، همکاری هیأت ایرانی و روسی را لازمه موفقیت در مذاکرات دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - «میخائیل اولیانوف» در توئیتر خود نوشت: «با آقای باقری کنی، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در گفت‌وگوهای وین دیدار بسیار مفیدی داشتیم. هماهنگی نزدیک بین هیأت‌های ایرانی و روسی یکی از پیش‌نیاز‌های ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها است.»

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی کمی پیش از این اعلام کرد که با رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرده و درمورد مسائل باقی‌مانده گفت‌وگو کرده‌اند.

از سوی دیگر، اولیانوف امروز خبر داد که طرف‌های غربی نیز بر لزوم نهایی کردن این مذاکرات در اسرع وقت تأکید دارند.

دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران و ۴+۱ این روز‌ها در وین در جریان است. نمایندگان کره‌جنوبی و آمریکا نیز در حاشیه این مذاکرات حضور دارند. خواسته‌های اصلی ایران برای احیای برجام تعهد قانونی برای پایبندی به توافق و لغو تحریم‌های پسابرجامی است.

در حالی که طرفین غربی از پیشرفت در مذاکرات خبر می‌دهند، روز سه‌شنبه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آمریکا تا زمانی می‌تواند به توافق پایبند باشد که رئیس‌جمهور فعلی برسر کار است و درمورد رئیس‌جمهور آینده نمی‌توان تضمینی داد.

بلینکن از سوی دیگر خروج یکجانبه آمریکا از برجام در زمان ریاست‌جمهوری پیشین را بدترین تصمیم سیاست خارجی آمریکا ارزیابی کرد و ادعا کرد رویکرد دیپلماسی با ایران را ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر