پنج هزار و 200 کیلومتر از راه‌های برف‌گیر گلستان نمک‌پاشی شد


پنج هزار و 200 کیلومتر از راه‌های برف‌گیر گلستان نمک‌پاشی شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: همزمان با آغاز فعالیت سامانه سرد و ریزش برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان، در پنج هزار و 200 کیلومتر از جاده‌های پربرف این مناطق عملیات نمک‌پاشی انجام شد.

مهدی میقانی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:علاوه بر آن با استفاده از ۱۶۸ دستگاه خودروی سواری و برف‌روب سبک، سنگین و نیمه سنگین، عملیات برفروبی در هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر و گردنه برف‌گیر استان در حال انجام است.

وی بیان کرد: از زمان شروع فعالیت سامانه بارشی در شب گذشته تاکنون بین ۳۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر در راه‌ها به خصوص راه‌های کوهستانی و برف‌گیر گلستان از جمله درازنو، توسکستان، خوش ییلاق و پارک ملی گلستان برف بارید.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان حجم گسترده برف و بوران و شرایط سخت تردد در راه‌ها بویژه راه‌های کوهستانی منجر به انسداد این راه‌ها شد که بازگشایی راه‌ها پس از فروکش کردن حجم بارش‌ها آغاز می شود.

میقانی از همکاری دهیاری‌ها، روستاییان و بخش خصوصی در برف‌روبی جاده های کوهستانی گلستان تشکر کرد و گفت و به دلیل حجم گسترده برف و سرمای هوای زیر صفر این مناطق از مردم خواست برای تردد در جاده ای کوهستانی و ارتفاعات احتیاط کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق