مرگ خاموش 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در گمیشان


مرگ خاموش 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در گمیشان

گرگان - ایرنا - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان گفت که عصر امروز جمعه و بر اثر نشت گاز 2 عضو یک خانواده در سیمین شهر از توابع شهرستان گمیشان جان خود را از دست دادند.

محمدجواد مقسمی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اثر این حادثه که امروز رخ داد زن و مرد اهل محله گدوک سیمن شهر به دلیل گازگرفتگی با مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: علت نشت گاز از سوی کارشناسان دستگاه های متولی در دست بررسی است.

سیمین شهر با ۲۰ هزار نفر جمعیت در شرق گمیش تپه مرکز شهرستان گمیشان واقع است و بیشتر ساکنان آن را ترکمن ها تشکیل می دهند.

گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است. عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است اما در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی به خصوص در محیط‌های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است، تولید شود.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری‌های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلاء به مسمومیت را تشکیل می‌دهند.

علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشداردهنده باشد.

گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی گلستان و هم مرز با ترکمنستان است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...