کم فروشی از عمده تخلفات نانوایی های متخلف گیلان


کم فروشی از عمده تخلفات نانوایی های متخلف گیلان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان گفت: کم فروشی و کاهش کیفیت از عمده تخلفات نانوایی های متخلف گیلان است.

قاسم جوادزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: باید خدمات رسانی خوبی به مردم در حوزه پخت و توزیع نان صورت گیرد و به همین منظور ۱۷۵ بازرس در قالب ۵۸ گروه به طور مستمر عملکرد نانوایی های گیلان را بررسی می کنند.

وی افزود: بازرسان بر تمام عملکردهای نانوایی ها از جمله کم فروشی، کاهش کیفیت و رعایت بهداشت در نانوایی های استان نظارت دارند.

قاسم جوادزاده با اشاره به اجرای مانور نظارتی در نانوایی های استان خاطرنشان کرد: در این طرح سازمان صمت، اصناف، بهداشت و تعزیرات به شکل گشت مشترک در رشت و ۱۶ شهرستان دیگر جهاد کشاورزی را همراهی می کنند.

نانوایان متخلف اغلب کم فروشی می کنند

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در بازرسی های اتجام شده واحدهای نانوایی متخلفی شناسایی شدند که یا کم فروشی می کردند و یا اینکه نان پخت شده در واحدشان از کیفیت مطلوب برخوردار نبود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین نظارتها و بازرسی ها در نانوایی های رشت انجام شد و عمده تخلفات نانوایی های متخلف کم فروشی و کاهش کیفیت نان است.

احتمال کم فروشی در نانوایی های روستایی گیلان

جوادزاده با بیان اینکه احتمال می رود تخلف کم فروشی در برخی از واحدهای نانوایی روستاها نیز وجود داشته باشد، تصریح کرد: وزن چانه نان نباید کمتر از میزان تعیین شده باشد. با فرمانداریها، بخشداری ها و همچنین دهیاران رصد خواهیم کرد تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: کاهش کیفیت نان افزایش ضایعات نان را در پی خواهد داشت و با توجه به افزایش قیمت نان انتظار داریم نان با کیفیت تری به دست مردم استان برسد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: گیلان بیست و پنحمین استان کشور است که قیمت نان در آن افزایش یافته است و باید نان بهتری به مردم داده شود.

کیفیت برخی از نان ها در شان مردم استان نیست

جوادزاده با اشاره به اینکه کیفیت برخی از نان ها در شان مردم استان نیست، افزود: تذکرات لازم به نانوایی ها داده شده است تا نان که قوت مهم است سلامت و با کیفیت به دست مردم برسد.

خرید نان برای دام خلاف است

وی در خصوص خرید نان برای دام با بیان اینکه سهیمه آردی که به نانوایی ها داده شود برای خوراک مردم است، تصریح کرد: نباید سهمیه آرد نانوایی ها به خوراک دام اختصاص یابد و انجام این تخلف تهدیدی جدی محسوب می شود و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش مهارت پخت نان نانوایان نیز برنامه های آموزشی داریم تا کیفیت نان گیلان از این پس حرف های بهتری برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید