باغ موزه دفاع مقدس ملایر؛ نماد کلی ایثارگری برای وطن


باغ موزه دفاع مقدس ملایر؛ نماد کلی ایثارگری برای وطن

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه پروژه بزرگ احداث باغ موزه دفاع مقدس در ملایر یک طرح بسیار گستره است که کلید آن در سال 1393 توسط کمیسیون ایثارگری شورای اسلامی شهر وقت زده شد، گفت: این طرح در واقع نماد کلی حضور مردم در همه ابعاد دوران دفاع مقدس و ایثارگری برای وطن به شمار می‌رود.

محمد ابراهیم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه پیش‌بینی اولیه این است که این پروژه در زمینی به وسعت ۲.۵ هکتار در جاده سلامت و در نزدیکی پروژه تفریحی – توریستی " مینی ورلد" احداث شود، افزود: از آنجا که زمین‌های این بخش از ملایر در محدوده زمین‌های اوقافی هستند بنابراین مقرر شده که اوقاف و شهرداری در راستای تهیه سند و تغییر کاربری این اراضی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم فراهم سازی زیرساخت‌های لازم در این زمینه، اظهارکرد: تهیه نقشه و فونداسیون اولیه، تأمین مصالح، ساخت و نصب المان‌ها و تأمین اعتبارات لازم برای این طرح بزرگ، در دست پیگیری است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه "باغ موزه دفاع مقدس ملایر" در واقع شناسنامه دفاع مقدس در این شهرستان و طرح تمام نما و دایرة‌المعارف دوران جبهه و جنگ به شمار می‌رود، گفت: هدف ما تنها پرداختن به مسائل جنگ نیست، بلکه معرفی و تبیین بحث کمک های مردمی، حضور مقتدرانه و موثر بانوان، مادران و همسران شهدا در آن دوران، جهادگران، شهدای ارتش و سپاه و مدافعین حرم و حتی اقدامات دوران انقلاب نیز مدنظر ماست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، تنها مراکز استان‌ها می‌توانند موزه دفاع مقدس داشته باشند، افزود: ما در تلاش هستیم که با رایزنی‌های انجام شده با مسئولین استانی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ملایر نیز از این نعمت بهره‌مند شود.

مرادی تصریح کرد: این شهرستان با وجود داشتن ۱۱۰۰ شهید دوران دفاع مقدس و چندین شهید مدافع حرم و با وجود خاکسپاری پیکرهای مطهر شهدای گمنام در جای جای این دیار و خدمات ماندگار مردم ولایتمدار ملایر به نظام و انقلاب، ایجاد و ساخت باغ موزه دفاع مقدس یکی از ضروت‌های فرهنگی و انقلابی به شمار می‌رود.

آغاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس ملایر در فجر

سرپرست فرمانداری ملایر نیز از آغاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس ملایر در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.

حسین فارسی در جلسه هماهنگی عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس ملایر که با حضور شهردار ملایر، عضو شورای اسلامی شهر، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس برگزار شد، گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس ملایر مصداق بارز حرکت در مسیر راه روشن شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۱۰۰ شهید والامقام این شهرستان است.

وی با اشاره به تلاش‌های ماندگار صورت گرفته در این مسیر و برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه یادواره شهدای ۱۱۰۰ شهید شهرستان با حضور سردار سلیمانی، یادواره شهدای خلبان، نصب ماکت هواپیما و المان ۹ شهید خلبان را از جمله اقدامات ماندگار در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

باغ موزه دفاع مقدس ملایر؛ نماد کلی ایثارگری برای وطن

این مقام مسئول خواستار آغاز عملیاتی باغ موزه دفاع مقدس همزمان با دهه فجر شد و اجرای باغ موزه دفاع مقدس در کنار مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ ورلد را ظرفیتی مستعد و اثرگذار برای معرفی هرچه بیشتر ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و آرمان‌ها و اهداف شهدا دانست.

فارسی افزود: با توجه به ضرورت اجرای این طرح، اعتبارات مورد نیاز برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس در کمیته برنامه‌ ریزی سال ۱۴۰۱ و بودجه در اختیار نهادهای مرتبط در نظر گرفته شود.

سرپرست فرمانداری ملایر تاکید کرد: طراحی مناسب برای اجرای باغ موزه دفاع مقدس انجام شود و محوطه‌سازی، فضای سبز و سایر فضاهای داخلی و بیرونی باید با فضای باغ موزه همخوانی لازم داشته باشد.

وی بر لزوم نامگذاری و ساماندهی تابلوهای معابر، کوچه‌ها و میادین و بلوارها منقش به عکس شهدا و محوطه‌سازی محل نصب ماکت هواپیما و تمثال شهدای خلبان در اسرع وقت تاکید کرد و افزود: هزینه کردن برای شهدا سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها