گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت


گذری بر فرهنگ و هنر خراسان رضوی در هفته‌ای که گذشت

مشهد- ایرنا- راهیابی پنج اثر نمایشی از خراسان رضوی به چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر تهران و انتشار فراخوان چهارمین جشن سینمای سیمرغ استان از مهمترین رویدادهای فرهنگی و هنری هفته گذشته در خراسان رضوی بود.

"درخشش صبحگاهی سیاره ناهید" به کارگردانی مسعود عقلی، "هملتک" به کارگردانی مهدی احمدی، "آنتیگونه، آخرین سامورایی" به کارگردانی امین رضایی اردانی، "سویینی تاد" به کارگردانی "محمد نیازی" و نمایش "پشت دیوار کشتارگاه" به کارگردانی رضا صابری از آثاری بودند که مجوز ورود به چهلمین جشنواره تئاتر فجر تهران را کسب کردند.

محمد مهدی خاتمی هنرمند مطرح تئاتر مشهد نیز به عنوان یکی از اعضای هیات بازبینی آثار چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، نخستین نشست هماهنگی مدیران سینما برای این جشنواره در محل سینما هویزه این شهر برگزار شد؛ همچنین چهارمین جشن سینمای سیمرغ خراسان رضوی برای معرفی آثار سینمایی برتر استان طی یک سال گذشته در مراسم پایانی جشنواره فیلم فجر مشهد فراخوان داد.

مرد نقره ای به کارگردانی محمدحسین لطیفی هفته گذشته به روی پرده سینماهای مشهد رفت. تئاتر "آدیداس" به کارگردانی "پویا غازی" و "جویندگان طلا" به کارگردانی ایمان رمضانی از آثاری بودند که هفته گذشته اجراهای خود را در مشهد آغاز کردند.

فیلم سینمایی "منصور" در سه سیانس در مجتمع فرهنگی و هنری مفاخر برای علاقه‌مندان و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی به نمایش درآمد.

مستند "قاسم" با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه در تالار اندیشه این شهر اکران شد.

آیین رونمایی از کتاب "تاریخ بیهقی" نوشته ابوالحسن بیهقی با حضور محمد جعفر یاحقی، پژوهشگر و نویسنده ایرانی و با حضور مدیران شهرستان سبزوار در فرهنگسرای امام رضا (ع) این شهر برگزار گردید.

دومین نشست هماهنگی برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نیشابور با حضور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسوولان فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

کارگاه آموزشی یک روزه طراحی پرتره با عنوان "محاکات تا سپیدی اترک" با حضور استاد خواجوی، پدر هنر نقاشی خراسان و جمعی از اساتید و هنرمندان برجسته خراسان رضوی همراه با چهره نگاری زنده و نقاشی از مناظر شهری و نقاشی تمثال شهدای ۳۰ دی ماه سال ۵۷ مسجد جامع قوچان در این شهر برگزار گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا