نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه در البرز فراخوان داد


نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه در البرز فراخوان داد

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه یاد بود شهید دانش آموز« رضا پناهی » در این استان فراخوان شد.

فرشته فهمیده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه شهید رضا پناهی، کم سن‌ترین شهید استان البرز است،افزود: دبیرخانه این جشنواره در کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهید پژوهی، آشنایی دانش آموزان با شهدا و الگو برداری از زندگی شهدای گرانقدر فعال شده است.

وی بیان داشت: این جشنواره دارای بخش ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است که علاقه مندان می توانند تا بیست و هفتم بهمن ماه جاری آثار فرهنگی و هنری خود را به دبیرخانه پناه مادرانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره فرهنگی هنری پناه مادرانه دارای بخش موسیقی و سرود، هنرهای نمایشی، شعر، رسانه، کتابخوانی، هنرهای تجسمی، ادبیات داستانی و بخش جنبی نیز می باشد.

فهمیده یادآورشد: « شهید رضا پناهی» یکی از بزرگ مردان کم سن و سالی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با احساس مسوولیت و تعهد ناشی از عقبه معرفتی و بصیرتی منبعث از انوار تربیتی حرکت عظیم حضرت امام خمینی (ره)، توانست خود را به جبهه های نبرد حق علیه باطل برساند.

وی خاطرنشان کرد: این شهید دانش آموز وصیتنامه اش را قبل از اعزام مخفیانه در نواری ضبط کرد و در گوشه ای پنهان کرد تا بعد از شهادتش به دست خانواده اش رسید.

وی ادامه داد: شهید رضا پناهی در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در شهرستان کرج متولد شد، اما در سن ۱۲ سالگی با اصرار، پدر و مادر خود را راضی کرد تا به جبهه برود و به فرمان معمار کبیر انقلاب لبیک بگوید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: برنامه های این جشنواره با همراهی مادر دانش آموز شهید « رضا پناهی » در حال تدوین و آماده سازی است.

وی مادران شهدا را الگوی کامل تربیت اسلامی و قرآنی در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی بتوانند از مادران شهدا و تجربیات ارزشمند آن‌ها به عنوان الگوی تربیتی اسلامی بهره ببرند.

فهمیده تاکید کرد: امروز عظمت و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافع حرم است که با وجود دل‌های بیدار و آگاه خون شهدا در کشور اسلامی ما هرگز پایمال نخواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۰۲۶۳۴۴۲۹۴۵۰ و ۰۹۰۳۷۴۷۴۹۰۲ کانون فرهنگی تربیتی رشد آموزش و پرورش ناحیه سه کرج تماس بگیرند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی