مسیرهای جایگزین برای 2 محور مسدود شده در هرمزگان تعیین شده است


مسیرهای جایگزین برای 2 محور مسدود شده در هرمزگان تعیین شده است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان گفت: همچنان محورهای اصلی بندر خمیر به بندرعباس و بندرخمیربه بندرلنگه در اثر بازندگی های اخیر سیلاب و طغیان رودخانه ها مسدود بوده که برای این مسیرها مسیرهای جایگزین تعیین شده است.

یوسف عابدینی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: رانندگان می‌توانند جهت ادامه سفر از مبدا بندر خمیر به مقصد بندرعباس از مسیر جایگزین بندرخمیر به سمت گچین و بندرعباس استفاده نمایند.
وی بیان داشت: محور بندر خمیر به بندر لنگه نیز در محل آبنمای کنخ دچار انسداد شده است که محور بندر خمیر، دژگان و بندر لنگه به عنوان جایگزین این مسیر در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان اظهارداشت: اکیپ‌های راهداری در محورهای سطح استان حضور دارند که از همه رانندگان خواهشمندیم در این مدت، جهت حفظ سلامت خود و سایر هم استانی ها، همکاری لازم را با راهداران مستقر در ورودی مسیرها داشته باشند و به هشدارهای آن‌ها توجه کنند.
عابدینی ادامه داد: از همه کاربران جاده تقاضا داریم از عبور و مرورهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی خودداری نموده و در غیر این صورت قبل از آغاز سفر، اطلاعات مسیرها را از طریق سامانه ۱۴۱ و مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.
بدنبال بارندگی های هفته گذشته و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها ۳۰۰ راه روستایی و تعدادی راه اصلی و فرعی به‌ویژه در شهرستان های رودان، میناب وب شاگرد بسته شد که با فروکش کردن شدت جریان آب بسیاری از راه ها بازگشایی شد
براساس اطلاعات منتشره هواشناسی هرمزگان میزان بارش از ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز گذشته در رودان ۱۹۰ میلی‌متر، میناب ۱۳۱ میلی‌متر، بستک ۱۲۴ و یک دهم میلی‌متر، حاجی آباد ۱۲۳ و پنج دهم میلی‌متر، پارسیان ۱۰۹ میلی‌متر، بندرعباس ۱۰۸ میلی‌متر، سیریک ۷۳ میلی‌متر، لاوان ۴۸میلی متر، بشاگرد ۴۵ میلی‌متر، قشم دریایی ۳۷ و پنج دهم میلی‌متر بوده است.
ساکنان شهرستان خمیر هم شاهد ۳۳ و سه دهم میلی‌متر، بندرلنگه ۳۱ و ۹ دهم میلی‌متر، قشم فرودگاهی ۲۳ و هشت دهم میلی‌متر، کیش ۲۱ و هشت دهم میلی‌متر، سیری چهار و یک دهم میلی‌متر، بوموسی سه و ۹ دهم میلی‌متر و جاسک ۲ و نیم میلی‌متر بوده اند.
روستاهای تمبک بالا و پایین ومازغ بالا و پایین در شهرستان میناب هم تخلیه شده‌اند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفته بود راه دسترسی ۱۰۵ روستا در بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است و برخی از روستاها با مشکل قطعی آب و برق هم روبه‌رو شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس