پدافند غیرعامل در احداث تونل دوم حیران رعایت شده است


پدافند غیرعامل در احداث تونل دوم حیران رعایت شده است

اردبیل-رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل گفت: اصول پدافند غیرعامل در احداث تونل دوم حیران و چهارخطه کردن محور اردبیل – سرچم مورد توجه قرار گرفته است.

امیر دانش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پدافند غیرعامل سعی بر این است تا تهدید دشمن به شکل غیرمسلحانه مورد توجه قرار گرفته تا آسیب‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

وی ترکیب کلمه پدافند غیرعامل را به مفهوم کاهش هزینه‌ها در مقابله با بلایای طبیعی، هجوم انسانی و وقوع جنگ دانست و خاطرنشان کرد: دو کارگروه در راه و شهرسازی شامل کارگروه شریان حیاتی و بلایای طبیعی در راه و شهرسازی فعال است که سعی بر این است تا ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی به عنوان شریان‌های حیاتی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل افزود: در این کارگروه‌ها سعی شده تا تهدید رانش در کنار رعایت اصول پدافند غیرعامل در توسعه بزرگراه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دانش تصریح کرد: در مطالعات توسعه بزرگراه در محور اردبیل – سرچم پیشنهاد اولیه در محدوده ۱۲ تونل احداثی کنارگذر بود تا در ۹ مورد از این تونل‌ها کنارگذر اجرا شود اما با جمع بندی مباحث پدافند غیرعامل مقرر شد تا در توسعه این مسیر تونل‌های دوم احداث و راه اندازی شود.

وی در مورد احداث تونل دوم محور نمین به آستارا نیز گفت: در این محور نیز نظر کارشناسی بر احداث تونل دوم در این مسیر شد که کار حفاری آغاز شده و امیدواریم در سال‌های آینده تونل دوم این مسیر که هم اکنون ۵۰۰ متر حفاری آن انجام شده به بهره برداری برسد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل افزود: در محور نیر به سراب نیز پل جوراب با توجه به نگرانی از بابت تردد خودروهای سنگین مقرر شده بر اساس پدافند غیرعامل در این محور نیز اقدامات تعمیر و بهسازی انجام شود.

دانش بیان کرد: در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برای مرزنشینان نیز راهکارهای تخصصی و کارشناسی در راستای سکونت ایمن و کم خطر همراه با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل اندیشیده شده است تا خطرات و آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی در مورد نماهای ساختمانی در اردبیل و تهدیدی که از این بابت متوجه شهروندان است، گفت: با همکاری نظام مهندسی تاکید بر این است تا در معابر مختلف شهر سطح ارتفاع و بلندمرتبه سازی بر اساس اصول و قواعد درست بوده و امکان امدادرسانی در مواقع اضطراری در این محلات و کوچه‌ها با توجه به تراکم ساخت و ساز و کمبود پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل یکی دیگر از این تهدیدها را نماهای ساختمانی اعلام و اظهار کرد: در نماهای ساختمانی نیز بیشترین تاکید کارشناسی بر استفاده از نماهای سبک و مستحکم است و در کنار آن از همشهریان خواسته شده تا از نماهای سنگین ساختمانی پرهیز کنند چرا که امکان بروز خطر برای شهروندان به ویژه در موقع بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه وجود دارد.

دانش خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر تعداد دستگاه‌های شتاب نگار را در سطح استان به ۳۶ دستگاه افزایش دادیم که در مناطق مختلف استان از این دستگاه‌ها در راستای اندازه گیری زلزله و محل وقوع آن استفاده می‌شود.

وی اهمیت کار این دستگاه‌های شتاب نگار را یادآور شد و تصریح کرد: این ابزارها در کنار کاهش تلفات جانی و مالی در مواقع بحرانی می‌تواند بهترین راهبرد خدمات رسانی برای دستگاه‌های امدادی باشد که در این زمینه فعالیت دستگاه‌ها نیز به صورت مرتب رصد می‌شود.


امیر دانش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در پدافند غیرعامل سعی بر این است تا تهدید دشمن به شکل غیرمسلحانه مورد توجه قرار گرفته تا آسیب‌ها در این زمینه به حداقل برسد.

وی ترکیب کلمه پدافند غیرعامل را به مفهوم کاهش هزینه‌ها در مقابله با بلایای طبیعی، هجوم انسانی و وقوع جنگ دانست و خاطرنشان کرد: دو کارگروه در راه و شهرسازی شامل کارگروه شریان حیاتی و بلایای طبیعی در راه و شهرسازی فعال است که سعی بر این است تا ایمن سازی راه‌های اصلی و فرعی به عنوان شریان‌های حیاتی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل افزود: در این کارگروه‌ها سعی شده تا تهدید رانش در کنار رعایت اصول پدافند غیرعامل در توسعه بزرگراه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دانش تصریح کرد: در مطالعات توسعه بزرگراه در محور اردبیل – سرچم پیشنهاد اولیه در محدوده ۱۲ تونل احداثی کنارگذر بود تا در ۹ مورد از این تونل‌ها کنارگذر اجرا شود اما با جمع بندی مباحث پدافند غیرعامل مقرر شد تا در توسعه این مسیر تونل‌های دوم احداث و راه اندازی شود.

وی در مورد احداث تونل دوم محور نمین به آستارا نیز گفت: در این محور نیز نظر کارشناسی بر احداث تونل دوم در این مسیر شد که کار حفاری آغاز شده و امیدواریم در سال‌های آینده تونل دوم این مسیر که هم اکنون ۵۰۰ متر حفاری آن انجام شده به بهره برداری برسد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل افزود: در محور نیر به سراب نیز پل جوراب با توجه به نگرانی از بابت تردد خودروهای سنگین مقرر شده بر اساس پدافند غیرعامل در این محور نیز اقدامات تعمیر و بهسازی انجام شود.

دانش بیان کرد: در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برای مرزنشینان نیز راهکارهای تخصصی و کارشناسی در راستای سکونت ایمن و کم خطر همراه با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل اندیشیده شده است تا خطرات و آسیب‌ها به حداقل برسد.

وی در مورد نماهای ساختمانی در اردبیل و تهدیدی که از این بابت متوجه شهروندان است، گفت: با همکاری نظام مهندسی تاکید بر این است تا در معابر مختلف شهر سطح ارتفاع و بلندمرتبه سازی بر اساس اصول و قواعد درست بوده و امکان امدادرسانی در مواقع اضطراری در این محلات و کوچه‌ها با توجه به تراکم ساخت و ساز و کمبود پارکینگ مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی اردبیل یکی دیگر از این تهدیدها را نماهای ساختمانی اعلام و اظهار کرد: در نماهای ساختمانی نیز بیشترین تاکید کارشناسی بر استفاده از نماهای سبک و مستحکم است و در کنار آن از همشهریان خواسته شده تا از نماهای سنگین ساختمانی پرهیز کنند چرا که امکان بروز خطر برای شهروندان به ویژه در موقع بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه وجود دارد.

دانش خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر تعداد دستگاه‌های شتاب نگار را در سطح استان به ۳۶ دستگاه افزایش دادیم که در مناطق مختلف استان از این دستگاه‌ها در راستای اندازه گیری زلزله و محل وقوع آن استفاده می‌شود.

وی اهمیت کار این دستگاه‌های شتاب نگار را یادآور شد و تصریح کرد: این ابزارها در کنار کاهش تلفات جانی و مالی در مواقع بحرانی می‌تواند بهترین راهبرد خدمات رسانی برای دستگاه‌های امدادی باشد که در این زمینه فعالیت دستگاه‌ها نیز به صورت مرتب رصد می‌شود.

کد خبر 5405670

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق