دستگاه‌های اجرایی مراسم تکریم از بانوان شاغل را باشکوه برگزار کنند


دستگاه‌های اجرایی مراسم تکریم از بانوان شاغل را باشکوه برگزار کنند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم تکریم از بانوان شاغل را با اولویت مادران چند فرزندی به‌صورت هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

رقیه زنگنه نژاد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) به‌عنوان الگوی تمام‌عیار برای جامعه زنان مسلمان و بانوان تراز اول انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. رهبر به‌تمام‌معنا تعبیری است که رهبر انقلاب از ایشان دارد یعنی مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر می‌شود و این زنِ اسلام است.

وی ادامه داد: زن به‌عنوان رکن اصلی خانواده وعهده‌دارتربیت نسل‌های آینده، همواره شایسته تجلیل و بزرگداشت بوده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اینکه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر منجر به شورونشاط فزاینده دهه‌ی فجر می‌شود، اذعان کرد: در برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر بر نقش و جایگاه زنان در تشکیل و پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی انقلاب اسلامی، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی، انعکاس دستاوردهای بانوان پس از انقلاب اسلامی و معرفی الگوهای انقلابی و اسلامی از بانوان موفق و تأثیرگذار، تأکید شده است.

زنگنه نژاد در ادامه به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن در بوشهر پرداخت و افزود: برگزاری همایش "بوی خوش مادری" با حضور مادران جوان چند فرزندی، دیدار بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، برگزاری نهمین همایش ملی اسوه‌های صبر و ایثار، افتتاح مراکز کسب‌وکار بانوان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای زنان، نشست هم‌اندیشی با جامعه اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، تجلیل از بانوان خیر و پویش "#دستبوس_مادر" از اهم برنامه‌های این هفته هست.

وی ادامه داد: در پویش دستبوس مادر مجموعه رویدادهایی از قبیل جشنواره سرود، رویداد رسانه ای، جشنواره ادبی و پویش مجازی دستبوس مادر پیشبینی شده که با همکاری اهالی رسانه، جامعه فرهنگی و هنری، چهره‌های مطرح استانی و گروه‌های مردم نهاد برگزار خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر تدوین‌شده است، پرداختن به مسائل حوزه زنان و خانواده در استان نیازمند نگاه ویژه‌ همه نهادها و دستگاه‌های دولتی است.

زنگنه نژاد با تأکید بر نقاط قوت، فرصت‌ها و ایجاد بستری مناسب جهت استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر، گفت: در افق گام دوم انقلاب، شاهد تحول و توانمندسازی همه‌جانبه در این حوزه خواهیم بود و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در راستای منویات مقام معظم رهبری، پرداختن به مسئله خانواده و همچنین تقویت فرهنگ فرزند آوری و جوانی جمعیت را در اولویت قرار داده است.

وی ضمن اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر، ادامه داد: در راستای تسهیل سازی امور زنان و توانمندسازی آنان، طرح‌هایی ازجمله اعطای تسهیلات اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی وزنان سرپرست خانوار، تسهیلات ازدواج آسان برای زوج‌های روستایی، تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ناباروری سطح ۳ استان، تأسیس اماکن تفریحی و تفرجگاه‌های ویژه بانوان و خانواده به تصویب رسیده است که درحال پیگیری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر حضور و مشارکت‌های مردمی با محوریت مسجد و مدرسه را ارزشمند و تمدن ساز خواند و اضافه کرد: طرح خیرین مسکن‌ساز برای فراهم کردن مسکن مناسب زنان سرپرست خانوار از طرح‌های پیشنهادی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با رویکرد مشارکت‌های مردمی است.

زنگنه نژاد بزرگداشت زنان با توجه به نقش محوری آنان در خانواده و جامعه را متعلق به همه ایام سال دانست و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان، مراسم تکریم از بانوان شاغل را با اولویت مادران چند فرزندی به‌صورت هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

در پایان وی از جامعه نخبگان، صاحب‌نظران، فرهیختگان و فعالین اجتماعی استان، برای ارائه طرح‌ها و پیشنهادها خود در حوزه زنان و خانواده دعوت به همکاری کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403