رئیس جمهور به استان بوشهر سفر می‌کند


رئیس جمهور به استان بوشهر سفر می‌کند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در آینده نزدیک و بازدید از پارس جنوبی خبر داد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگوی اینترنتی با مردم در فضای مجازی اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه دستاوردهای بسیار زیادی را خواهد داشت و موجب توسعه مناسبات دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و ... می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه تجارت ما روسیه باعث می‌شود تا علاوه بر درآمدهای ارزی برای کشور، در عرصه تولید به‌ویژه در حوزه کشاورزی و تامین نیازهای کشور روسیه از جمله خرما، گوجه‌فرنگی، صیفی‌جات، میوه و . . . نیز در کشور شاهد رونق باشیم.

دکتر رضایی با بیان اینکه این سفر زمینه افزایش چند برابری تبادلات تجاری ایران و روسیه را فراهم خواهد کرد افزود: آینده را بهتر از امروز می‌بینیم و امیدواریم در آینده نزدیک برکات و دستاوردهای این سفر را ببینیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد توجه قرار گرفت، ایجاد شرایط مناسب برای انجام مبادلات تجاری و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در این حوزه بود.

وی ادامه داد: در این سفر علاوه بر دیدار آیت‌الله رئیسی با پوتین، چند برنامه دیگر از جمله حضور و سخنرانی رئیس جمهور در مجلس دومای روسیه و نشست با رئیس مجلس روسیه، دیدار با ایرانیان مقیم، نشست با فعالان اقتصادی روسیه، حضور در بین مسلمانان و حضور در دانشگاه مسکو و دیدار با دانشجویان برگزار شد.

رضایی افزود: من در این سفر به عنوان رئیس گروه دوستی ایران و روسیه رئیس جمهور را همراهی می‌کردم و علاوه بر مسائل ملی که دنبال کردیم، مسائل استان و شهرستان را نیز پیگیری و دنبال کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه این سفر در چند مرحله نشست‌هایی را با رئیس جمهور و وزرای نفت، اقتصاد و . . . داشتم و راجع به مسائل استان بوشهر و شهرستان دشتستان گفت‌وگو کردیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گفت‌وگو با رئیس جمهور در مورد مصوبات سفر به استان و لزوم تسریع در تخصیص اعتبارات و اجرای طرح‌ها تاکید کردیم که رئیس جمهور هم وعده پیگیری و تسریع در موضوع را داد.

وی ادامه داد: همچنین راجع به احداث سد دهرود و جاده نمازگاه - ارم - بوشکان که در این سفر به مصوبات اضافه شده بود با رئیس جمهور صحبت کردم و مقرر شد که در دستور کار قرار گیرد.

رضایی اضافه کرد: توسعه صنایع نفت و گاز و صنایع پایین دستی نفت، بهبود وضعیت آب استان و به‌ویژه شهرستان دشتستان از طریق تکمیل سدها و آب‌شیرین‌کن‌ها، تعیین تکلیف اسناد زمین‌های مردم در شهرهای مختلف دشتستان، توسعه راه‌های روستایی، احقاق حقوق مردم استان در پارس جنوبی و پاسخ به مطالبات مردم جنوب استان و .. . از دیگر مواردی بود که با رئیس جمهور مطرح و خواستار پیگیری آن شدیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه صنایع پارس جنوبی تقریبا هیچ مدیر بومی نداریم و این موضوع را با رئیس جمهور در میان گذاشتیم و ایشان هم به وزیر نفت دستور پیگیری این موضوع را دادند.

دکتر رضایی گفت: از دیگر مسائل مطرح شده می‌توان به شکایت‌های مردم در بخش‌های مختلف از مسئولیت اجتماعی نفت، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی و ارکان ثالث و . . . اشاره کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور قول دادند که مجددا به استان بوشهر سفر کنند و با حضور در پارس جنوبی موضوعاتی همچون مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در این منطقه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در نشست با وزیر نفت نیز راجع به استقلال نفت نرگسی از گچساران و پاسخگویی به شهرستان دشتستان صحبت کردیم و ایشان هم بر پیگیری موضوع تاکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع ته‌لنجی و اقتصاد ساحل‌نشینان از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر پیگیری کردم و به وزیر اقتصاد دغدغه‌های مردم ساحل‌نشینان را منتقل کردم و گفتم که معیشت مردم ما به این مسئله گره خورده است.

وی سفر رئیس جمهور به روسیه را سفری موفق و پربار توصیف کرد و اظهار داشت: ممکن است که امروز و فردا نتایج این سفر مشخص نشود ولی انشاالله در آینده در حوزه اقتصادی شاهد برکات خوبی خواهیم بود.

رضایی با بیان اینکه منافع ملی برای ما در اولویت است، تصریح کرد: هر جایی که منفعت مردم و نظام ما اقتضا کند، با هر دولت و کشوری پای میز مذاکره خواهیم نشست و عزت‌مندانه منافع ملت را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی