رونمایی از 9 بسته آموزشی سواد و شیوه‌نامه‌های محیط‌زیستی


رونمایی از 9 بسته آموزشی سواد و شیوه‌نامه‌های محیط‌زیستی

تهران - ایرنا - به مناسبت هفته هوای پاک، از 9 بسته آموزشی سواد محیط زیستی و شیوه نامه های محیط زیستی فعالیت ها و مشاغل در سازمان حفاظت محیط زیست رونمایی شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، این آثار با نظر اساتید، صاحبنظران و کارشناسان معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با عناوین تغییر اقلیم ، تنوع زیستی ، پسماند ، بوم گردی، ورزش و محیط زیست، فعالیت های ورزشی، آرایشگری و پیرایشگری و فعالیت های مدنی با هدف روشنگری، آموزش و ترویج فرهنگ محیط زیست با اولویت ویژه بر توانمندسازی آموزشگران، مربیان و تسهیلگران برای ارائه آموزش های درست محیط زیستی به آحاد جامعه و نیز تحقق شعار از مردم، با مردم و برای مردم با رویکرد جلب مشارکت خردمندانه آن‌ها در حفاظت از محیط زیست، تدوین و منتشر شده است.

فهرست بسته های آموزشی سواد محیطی زیستی و شیوه نامه های محیط زیستی فعالیت ها و مشاغل منتشر شده به این شرح است:
بسته آموزشی سواد محیط زیستی " تالاب ها و رودخانه ها" که به مفاهیم " پایه آب" ، " معرفی بوم سازگان های آب شیرین"، " بوم سازگان های تالابی و رودخانه ای ایران" ، " تقسیمات اقلیمی ایران"، "وضعیت منابع آب ایران و نحوه مصرف"، "مشکلات ناشی از اجرای طرح های سدسازی و انتقال آب"، "معرفی برخی از تالاب های مهم ایران" و "تهدیدها و چالش های منابع آبی ایران" پرداخته است.

بسته آموزشی سواد محیط زیستی تغییر اقلیم که خواننده با مفاهیم پایه "جو زمین"، "منابع آلودگی هوا"، "تغییر اقلیم و عوامل موثر برآن"، " پیامدهای تغییر اقلیم" و "چالش های آموزشی و دانستنی های انرژی" آشنا می‌شود.

بسته سواد محیط زیستی تنوع زیستی که از موضوعات " مفاهیم کلیدی تنوع زیستی"، "آموزش محیط زیستی چگونه بر رفتار شهروندان تاثیر می گذارد؟ "، " تنوع زیستی و چشم انداز"، " اهمیت تنوع زیستی"، " تهدیدهای تنوع زیستی" و "مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست" سخن می‌گوید.

بسته سواد محیط زیستی پسماند که مفاهیم پایه "پسماند"، "ماهیت و ساختار پسماند" و "چالش های آموزشی در حوزه پسماند" را آموزش می‌دهد.

بسته آموزشی سواد محیط زیستی بوم گردی که مفاهیم اصلی " گردشگری"، " گوناگونی گردشگری"، "پایداری چیست و توسعه پایدار کدام است؟"، "بوم گردی چیست؟" و "برنامه ریزی و مدیریت بوم گردی چیست؟" مطرح شده را در برمی‌گیرد.

بسته آموزشی سواد محیط زیستی ورزش و محیط زیست که در این بسته سعی شده است تا درباره مفاهیم "پایه محیط زیستی"، "ارتباط میان ورزش و محیط زیست" ، " کیفیت محیط و فعالیت های ورزشی" و " مدیریت ورزشی پایدار" صحبت شود.

بسته شیوه نامه های محیط زیستی فعالیت ها و مشاغل فعالیت های ورزشی، موضوعات " ارتباط میان ورزش و محیط زیست"، "اصول و ملاحظات مدیریت سبز"، "راهکارهای مدیریت پایدار ورزش"، "مدیریت انرژی در سازه های ورزشی"، "الگوهای رفتاری سبز" و "نقش ورزشکاران در ارتقای فرهنگ محیط زیستی جامعه" را به مخاطبان ارائه می‌کند.

بسته شیوه نامه های محیط زیستی فعالیت ها و مشاغل آرایشگری و پیرایشگری، به موضوعات "ملاحظات عمومی و تخصصی آرایشگری و پیرایشگری"، "مدیریت کاربرد مواد شیمیایی"، "مدیریت آب"، "مصرف انرژی" و" پسماند و محیط کار" می پردازد.

بسته شیوه نامه های محیط زیستی فعالیت ها و مشاغل فعالیت های مدنی، در گستره وسیعی به مفاهیم " معدن و معدن کاری"، "حفاظت محیط زیستی خاک"، "زیستگاه‌ها و آب"، "راهکارهای اجرایی برای حفاظت محیط زیست در برابر مخاطرات" و "شاخص های ارزیابی محیط زیست در معادن" پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند