سازه‌های آبخیزداری دشتستان آبگیری شدند


سازه‌های آبخیزداری دشتستان آبگیری شدند

بوشهر- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی دشتستان استان بوشهر گفت: در پی بارندگی هفته گذشته 10 میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری این شهرستان استحصال شد.

رضا نیکنام روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هفته گذشته دشتستان تحت تاثیر ۲ سامانه بارشی قرار گرفت و همه سازه‌های آبخیزداری این شهرستان آبگیری شدند.

وی اظهار کرد: در شهرستان دشتستان بیش از ۳۱۵ مورد بند سنگی ملاتی و سه مورد بند خاکی در بخش آبخیزداری و یک هزار و ۲۶۷ هکتار هلالی آبگیر در بخش فنی احداث شده که ظرفیت بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب استحصال آب را دارا هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان با تاکید بر اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: در بخش مرکزی ۵۲ مورد، بوشکان ۹۰، ارم ۷۵، شبانکاره ۹ مورد و سعدآباد ۱۴ مورد بند سنگی ملاتی احداث شده که بیشتر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شدند.

وی اضافه کرد: ۲ مورد سازه جدید در نیمه دوم سال جاری مراحل اجرا و احداث آن در دست اجراست که امید می‌رود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان بیان کرد: با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران در استان بوشهر، انتظار می‌رود همه سازه‌ها تا پایان سال ۲ بار و در برخی مناطق تا سه بار آبگیری شوند.

نیکنام، مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه‌های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی را از مهم ترین هدف های اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر عنوان کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک