مدعیان حقوق زن بدترین برخورد را با بانوان دارند


مدعیان حقوق زن بدترین برخورد را با بانوان دارند

قم-ایرنا-رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مدعیان حقوق زنان بدترین برخورد را با بانوان دارند گفت: این افراد زنان را نه برای جایگاه و شخصیت واقعی آنان، بلکه برای هوس‌های خود می‌خواهند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز شنبه درهمایش بین المللی بانوی مهر درقم، افزود: در این راستا ما باید حقوق واقعی زنان بر مبنای کرامت انسانی را به رخ مدعیان دورغین بکشیم.

وی اظهار داشت: امروز عصر تکنولوژی و صنعت است و زمان و مکان نسبت به صدر اسلام تغییر کرده اما محتواهایی ارزشی مانند عفت، پاکدامنی، حق طلبی، مبارزه با ظلم و اموری از این دست تغییر ناپذیر است و به همین ترتیب حضرت فاطمه زهرا(س) برای همیشه الگو خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بانوان مسلمان در سراسر جهان با تشکیل اتحادیه و فعالیت‌های تاثیرگذار ضمن پاسخ محکم به دشمنان، ارزش‌های دینی و انسانی را نهادینه نمایند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه ما از روح رفتار حضرت زهرا(س) می‌توانیم الگو بگیریم، گفت: روح عبادت و بندگی شالکه وجودی این بانوی بزرگ اسلام است که این ارزش‌ها در تمام دوران به ویژه پسامدرن به قوت خود پابرجاست.

وی اظهار کرد: از مهمترین شیوه‌های تعلیم و تربیت روش الگوگیری است چرا که گرایش و پذیرش الگو در شئون مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان از ویژگی‌های فطری است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: انسان در طول دوران زندگی خود همیشه به دنبال الگوهای موفق است تا با بهره‌گیری از آنها راه درست و صحیح را دنبال کند.

حسینی بوشهری ادامه داد: شخصیت الگو می‌تواند پایه و بنای رشد شخصیتی انسان شود؛ انتخاب الگو نقش مهمی در سعادت یا شقاوت فرد دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رسول گرامی اسلام(ص) در تمام ساحت‌ها الگو است اما باید توجه داشته باشیم که انبیا و اولیای الهی فقط می‌توانند الگوی کسانی باشند که در مسیر هدایت قرار بگیرند و میل به کمال و رشد در وجود آنها شکل گرفته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا(س) در قرآن کریم، افزود: علاوه بر آیات قرآنی، رسول گرامی اسلام(ص) تعابیر کم نظیری درخصوص این بانوی گرانقدار اسلامی دارد.

حسینی بوشهری تاکید کرد: عده‌ای که از جایگاه و منزلت و اثرگذاری حضرت فاطمه زهرا(س) اطلاعات درستی ندارند در خصوص الگوپذیری این بانوی بزرگ اسلام سخنان نادرستی مطرح می‌کنند.

پنجمین همایش بین المللی «بانوی مهر زنان سبک زندگی فاطمی،تمدن نوین اسلامی» با سخنرانی زنانی از کشورهای مختلف به همت اتحادیه جهانی زنان مسلمان در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری است. این همایش امشب به کار خود پایان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)