هوای شهر بندرعباس برای همه گروه های سنی ناسالم است


هوای شهر بندرعباس برای همه گروه های سنی ناسالم است

بندرعباس- ایرنا- رییس مرکز سنجش سازمان حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: براساس اعلام مرکز سنجش کیفیت هوای استان، شهر بندرعباس به علت گردوخاک برای همه گروه‌های سنی ناسالم است.

مریم سلیمی زاده روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: وضعیت شاخص آلودگی هوا امروز صبح برای شاخص PM ۲.۵ برای شهر بندر عباس بسیار ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی است.
وی بیان داشت: ذرات معلق pm ۲.۵ اکنون ۳۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.
دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای قلبی، تنفسی و آسمی از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز گفت: امروز شنبه مناطق شرقی و مرکزی استان شاهد افزایش سرعت باد شمال شرقی، گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی است.
مجتبی حمزه نژاد روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در مناطق دریایی هرمزگان نیز نسبت به روز گذشته از میزان شدت باد و ارتفاع امواج کم شده است اما همچنان امروز تنگه‌ی هرمز، مناطق جنوبی و غربی جزیره لاوان و شرق جاسک نسبت مواج است.
وی بیان داشت: با توجه به مواج بودن تنگه‌ی هرمز، مناطق شرقی جاسک و غرب لاوان شناورهای سبک از تردد دریایی در این مناطق خودداری کنند.
کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: در ساعات ظهر در مناطق شرقی و مرکزی و از فردا یکشنبه در مناطق دریایی استان به تدریج از میزان سرعت باد کاسته می‌شود.
حمزه نژاد افزود: همچنین با توجه به گردوغبار و کاهش دید افقی در مناطق شرقی و مرکزی استان از ترددهای غیر ضرور در ساعات صبح تا ظهر خودداری شود.
وی یادآورشد: از لحاظ دمایی در هفته جاری به ویژه تا روز سه شنبه شاهد ماندگاری هوای سرد در استان هستیم.
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به افت دما و ماندگاری هوای سرد، اقدامات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی صورت پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن