آسمان گیلان تا اواسط هفته آفتابی و با افزایش دما همراه است


آسمان گیلان تا اواسط هفته آفتابی و با افزایش دما همراه است

رشت - ایرنا- هواشناسی گیلان آسمان استان را تا اواسط هفته غالباً صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما در استان پیش‌بینی کرد.

براساس پیش بینی هواشناسی از امروز شنبه با ورود جریانات جنوبی، وزش باد گرم گاهاً شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و افزایش دما در برخی نقاط تا هفت درجه سانتیگراد مورد انتظار است که این شرایط تا روز دوشنبه پایدار است.

جدول پیش بینی هواشناسی گیلان حاکسیت که حداکثر دمای دیلمان که روز جمعه گذشته به یک درجه زیر صفر رسید؛ در روز دوشنبه به ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد؛ البته روز گذشته بیشترین دمای استان در سیاهکل با ۱۲ درجه سانتیگراد اتفاق افتاد که انتظار می رود روز دوشنبه حداکثر دمای این شهر به ۱۴ درجه سانتیگراد برسد.

رشت نیز که بیشترین دمای روز جمعه خود را با ۱۰ درجه سانتیگراد سپری کرد، روز دوشنبه در گرم ترین ساعت دمای ۱۴ درجه ای را تجربه خواهد کرد.

هواشناسی گیلان همچنین یخبندان و کاهش محسوس دما به ویژه طی ساعات شب و ساعات اولیه صبح و شب در بعضی نقاط استان را تا روز یکشنبه پیش بینی کرد و نسبت به یخ زدگی جاده ها و معابر و لزوم مراقبت در ترددها و فعالیت های کوهنوردی هشدار داد.

البته در همین حین هواشناسی گیلان برای روزهای پیش رو با گرمتر شدن هوا طی روز تا اواسط هفته نسیت به احتمال کولاک برف در مناطق مستعد ، وقوع بهمن ، بالا آمدن رودخانه ها و جاری شدن روان آب ها نیز هشدار داد و خواستار احتیاط لازم در ترددها در مناطق کوهستانی و برفگیر طی این مدت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه