نکوداشت مهدی صباغی در مشهد برگزار می‌شود


نکوداشت مهدی صباغی در مشهد برگزار می‌شود

دبیر انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد از برگزاری آیین نکوداشت مهدی صباغی، هنرمند پیشکسوت مشهدی سینما، تئاتر و تلویزیون، همراه با از اکران فیلم داستانی خیابان ارگ در مشهد خبر داد.

محمدرضا فرهادی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیماری مهدی صباغی و وضعیت جسمی نامناسب این هنرمند مشهدی اظهار کرد: بر این اساس هفته گذشته همراه با جمعی از هنرمندان، اهالی تئاتر و سینمای خراسان رضوی به دیدار و عیادت این هنرمند پیشکسوت رفتیم.

وی ادامه داد: در این دیدار پیشنهاد اکران فیلم داستانی خیابان ارگ که توسط علی خزائی‌فر، فیلمساز مشهدی، ساخته شده و مهدی صباغی نقش اول آن را بر عهده دارد، مطرح و پس از پیگیری‌های انجام شده قرار شد با همکاری حوزه هنری خراسان رضوی آیین نکوداشت این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر مشهد همراه با اکران فیلم داستانی خیابان ارگ ساعت ۱۷ یکشنبه، سوم بهمن ماه، در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شود.

دبیر انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد تصریح کرد: یکی از راهبردهای انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد نمایش مستمر فیلم‌های اهالی سینمای مشهد و همراه با نقد، بررسی و مرور آثار فیلم‌سازان مشهدی با هدف گسترش ارتباطات و فعالیت‌ها و ارتقای سطح کمی و کیفی سینمای مشهد است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از ۲ سال که سینماگران در پی شیوع ویروس کرونا از هم دور بودند، حضور مهدی صباغی در مشهد موجب انسجام اهالی سینما در مشهد شده و برنامه‌ها مستمرا ادامه یابد.

تله‌فیلم خیابان ارگ به نویسندگی و کارگردانی علی خزاعی‌‎فر در سال ۱۳۸۸ تولید شده است. مهدی صباغی، حسین طاهری، شقایق رهبری، مرجان علوی و سروش طاهری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و تصویربرداری آن را داوود رحمانی بر عهده داشته است.

خیابان ارگ داستان معلمی بازنشسته به نام مجیدی است که عاشق سینماست و در خانه فیلم جمع کرده و اجاره می‌دهد. او معتقد است که در زندگی هیچ مشکلی نیست که قبلا در فیلمی مطرح نشده باشد و معتقد است که سینما می‌تواند علم خوبی برای زندگی باشد و بر اساس چنین فلسفه‌ای به دختری که در عشق شکست خورده، امید به زندگی می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس