گوشی‌ های گوگل تغییراتی را در اسکن کد QR ایجاد می‌ کنند


گوشی‌ های گوگل تغییراتی را در اسکن کد QR ایجاد می‌ کنند

شرکت گوگل اعلام کرده با شناسایی مشکلات دوربین گوشی‌های این شرکت در هنگام اسکن کد QR، آن‌ها را رفع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - گزارش‌ها نشان می‌دهد دوربین گوشی‌های هوشمند گوگل به طور تصادفی URL‌های کد QR را در اندروید ۱۲ تغییر می‌دهند؛ گوگل در حال کار روی اصلاح این مورد است.

به گزارش androidpolice، بعضی مواقع کد‌های QR کاربران را به وب سایت‌های نامناسب هدایت کرده و باعث ایجاد خطر امنیتی می‌شوند. برنامه‌های اسکنر معمولا URL پنهان در یک کد QR را نشان می‌دهند؛ اما دوربین گوشی گوگل به طور خودکار، URL‌های اشتباه را تصحیح می‌کند. بر اساس گزارش نشریه آلمانی Heise، دوربین گوگل با سه خطا مواجه می‌شود. یکی از این مشکلات مربوط به دامنه برخی آدرس‌ها است. دوربین گوگل گاها تغییراتی را در دامنه برخی آدرس‌ها ایجاد می‌کند. با اعمال تغییرات، آدرس به وجود آمده اصلا وجود ندارد.

گوشی‌ های گوگل تغییراتی را در اسکن کد QR ایجاد می‌ کنند

در برخی موارد هم دوربین گوشی‌های گوگل تعدادی از حروف آدرس را حذف می‌کند. مشکل سوم هم به برخی از اعداد موجود در دامنه آدرس‌ها بر می‌گردد. برای مثال آدرس‌های قانونی مانند https://www۶.rbc.com متعلق به بانک سلطنتی کانادا را به https://www.۶.rbc.com ۴۰۴ تبدیل می‌کند. با فعال کردن برنامه Google Lens می‌توان از برنامه دوربین Google برای اسکن انواع کد‌های QR استفاده کرد. برنامه‌هایی مانند Google Lens یا اسکنر بارکد ZXing Team برای جلوگیری از رفتن به وب سایت‌های مخرب استفاده می‌شوند.

گوشی‌ های گوگل تغییراتی را در اسکن کد QR ایجاد می‌ کنند

بیشتر بخوانید

مخالفت گوگل و اپل با قوانین ضد انحصاری سنا آمریکا

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر