نماینده مجلس: 350 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس سراب تخصیص یافت


نماینده مجلس: 350 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس سراب تخصیص یافت

تبریز - ایرنا - نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از تخصیص 350 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس این شهرستان خبر داد.

یوسف داودی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش سراب گفت: با پیگیری‌های انجام شده، برای نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز پنج مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان، ۳۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ساختمان ۶۰ درصد مدارس شهرستان سراب فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد، افزود: عمر ساخت این مدارس بیش از ۵۰ سال است و تعدادی از آن‌ها در برابر زلزله مقاوم نیستند و استانداردهای لازم را ندارد.

داودی با قدردانی از تلاش خیران مدرسه ساز و همت مدیریت آموزش و پرورش سراب در بازسازی مدارس گفت: در حال حاضر ۳۰ باب مدرسه ۴، ۶ و ۱۲ کلاسه با مشارکت سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال ساخت است.

مدیر آموزش و پرورش سراب نیز از بازگشت ۶۶۳ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل شهرستان به آموزش در سال جاری خبر داد و افزود: هم اکنون این تعداد دانش آموز، از طریق خرید خدمات آموزشی و بسته حمایتی مشغول به تحصیل هستند.

رضا اسدی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قبولان کنکور، نسبت به سال‌های قبل گفت: در سالج اری ۴۲ دانش آموز سرابی، در رشته‌های پزشکی، مهندسی و تربیت معلم، رتبه زیر ۳ هزار را کسب کرده اند.

امام جمعه سراب هم از دستگاه‌های خدمات رسان خواست در صورت بدهی مدارس، از بابت بهای برق، گاز و آب مصرفی قبل از قطعی، به مدیران اطلاع قبلی داده شود، تا دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به تعطیل بودن کلاس‌های تربیتی و پرورشی در دوران کرونا، بر لزوم برگزاری دوباره این کلاس‌ها، در مدارس شهرستان تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است